Wpis z mikrobloga

#samochody #motoryzacja #audi

Szukam używki pod lpg na dojazdy do pracy i zastanawiam się nad Audi A3 / A4 z 2.0TFSI silniki z serii ea113 (BWA, BWE itd). Czy ktoś z Was posiadał może taki silnik lub nadal posiada i jest w stanie mi odpowiedzieć jak to jest z tym olejem?
  • 13
  • Odpowiedz
@Admiral16: @s3b4: dokładnie, budżet nie jest szałowy 14-20k. oglądałem już kilka 1.8T, saaba 93, i nie mam pomysłu na auto dlatego już zacząłem rozważać TFSI, zależy mi najbardziej na mocy min. 140 koni. i powiedzmy częściowo na komforcie podróży.
  • Odpowiedz
i jest w stanie mi odpowiedzieć jak to jest z tym olejem?

@emkey_: odpiszę bo wiekszość mirków będzie pierdzielić głupoty bo to janusze jak powyżej.
Oleju nie bierze, a jak już to tyle co stare 1.8T - w granicach 2L od wymiany do wymiany, problem olejowy dotyczy silników II gen, 2008-2011. W domu 2.0 TFSI BWA z LPG śmiga już ponad 60kkm, bez problemów, koszt instalacji 4000zł, zwrot po 20kkm. Dotrysk
  • Odpowiedz
będzie ci się to opłacać przy trzykrotnie wyższym koszcie instalacji i dotrysku benzyny?

@s3b4: jaki trzykrotny wyższy koszt instalacji!? Dane z dupy? Instalacja do MPI 200KM kosztuje około 3400zł, do 200KM DI kosztuje 4000zł i instalacja różni się tylko sterownikiem instalacji. Całe, dramatyczne 600zł różnicy.
  • Odpowiedz
@SpokojnyPan: najwidoczniej potaniały przez ostatnie lata, jak wahałem się między 1.8T a 2.0TFSI to gazownicy odstraszali mnie kosztami montażu zaczynającymi się powyżej 5k pln, gdzie do 1.8T na polskim sterowniku całą instalację można było zrobić poniżej 2500. mój błąd, usuwam.
  • Odpowiedz
@emkey_: Wszystko zależy od egzemplarza i tego, czy poprzedni właściciel wyeliminował wadę olejową, ale lubią brać nawet po 1,5l na 1000km. Z resztą temat 2.0 TFSI jest tak przeorany na forach, że wystarczy wpisać w google i wszystko wiadomo. To nie jest idealny silnik do gazu, bo w TFSI tylko gaz z dotryskiem benzyny wchodzi w grę, czyli 2l benzyny i 10/12l LPG, jak kupujesz auto typowo na dojazdy, żeby oszczędzać
  • Odpowiedz
Wszystko zależy od egzemplarza i tego, czy poprzedni właściciel wyeliminował wadę olejową, ale lubią brać nawet po 1,5l na 1000km

@rafaczu: te silniki nie mają wady olejowej... To jest I gen, wadę olejową ma II generacja...

Z resztą temat 2.0 TFSI jest tak przeorany na forach, że wystarczy wpisać w google i wszystko wiadomo.

jest tak przeorane, że 90% to gówno artykuły, które mieszają ludziom w głowach, i potem powstają takie
  • Odpowiedz