Wpis z mikrobloga

Kto wie jak działa gaźnik w kosiarce?

Doszedłem, że długa rurka wciąga paliwo, ale jak ono wpływa do zagłębienia to nie wiem.

Stamtąd wyciąga je krótsza rurka - z czarnym plastikiem w środku - co to za czarny plastik? Obraca się, ale nie wykręca. Nie da się go podważyć śrubokrętem. W środku otwór, z boku szczelinka - myślałem, że otworem paliwo spływa do zagłębienia, a boczną szczelinką jest wyciągane do dolotu, ale cała rurka ma siateczkę filtrującą (jak skuwka na długopisie).

Wydedukowałem, że jak przepustnica jest zamknięta to otworem, który widac na fot podciśnienie zasysa membranę, pokonując sprężynkę. Ale po co? Ta membrana nie wygląda jakby zatykała te dwa otworki w płytkim zagłębieniu, nie ma na niej śladu odbitego. Jeden z tych otworków z płytkiego zagłębienia połączony jest z otworkiem nad języczkiem z membrany - na języczku odbity ślad po otworku - jakby go zatykał.

#mechanikasamochodowa #mechanika #inzynieria #budowamaszyn
vincent38 - Kto wie jak działa gaźnik w kosiarce?

Doszedłem, że długa rurka wciąga...

źródło: comment_1603921353C9iyEt8jC88BBFyC4IyjKY.jpg

Pobierz
  • 27
@vincent38: O, widze gaźnik z silnika B&S. Mam doktorat z tego urządzenia. Kluczowe informacje:
- silnik jest jednocylindrowy, wiec pulsacje podcisnienia w kolektorze ssacym sa bardzo duze
- pulsacje podcisnienia poruszaja membrane
- membrana + sprezynka + zaworku zwrotne wykonane też w tej membranie jako takie wystajniki tworzą pompke paliwa
- pompka poprzez rurke ssawna (plastikowa, długa z sitkiem na końcu) napełnia paliwem taką studzienkę
- ze studzienki paliwo pobierane jest
@PDCCH: Jeden języczek (wystajnik) się podwinął - ale mimo to silnik działał. Próbuję dojść którędy to paliwo się przemieszcza. Coś dużo pali i zastanawiam się jak zubożyć mieszankę.
Pozostaje jakimś barwnikiem napełnić rurkę i obserwować gdzie się wydostaje.
@PDCCH: Aż tak strasznie to nie - wcześniej bardziej, potem zmieniłem olej na gęstszy, ale świeca zawsze bardzo obkopcona, olej szybko sie czarny robi.

Pierścienie zmieniłem, ale chyba niepotrzebnie - te stare miały identyczną szerokość.
Pierścienie zmieniłem, ale chyba niepotrzebnie - te stare miały identyczną szerokość.


@vincent38: Najlepiej patrzeć po szczelinie zamka pierścienia. Kiedyś w takim brigsie w którym ssało sobie brudne powietrze odmą zmierzyłem luz suwmiarką prawie 2mm. Po przymierzeniu nowych pierścieni nawet paznokcia by się nie wsadziło.
@biskup2k: Odma to ta rurka od dolotu do czarnego pudełeczka za tłumikiem? Co to pudełeczko robi?

Bardziej dało sie zauważyć zmianę oleju z kosiarkowego na 10w40. Spróbuje w ogóle mineralnym zalać.
Co to pudełeczko robi?


@vincent38: To separator oleju o ile o tym samym pudeleczku mówimy. Jak odkręcisz śrubki to tam widać też popychacze zaworów, jeżeli to silnik SV (bo były też chyba OHV większe briggsy)
@PDCCH: @biskup2k: Już doszedłem jak to działa. To płytkie zagłębienie to pompka paliwa. Zaciągane paliwo idzie przez długa rurkę, do zagłębienia jednym otworkiem, drugim otworkiem wychodzi na powierzchnię i powierzchnią przelewa się do studzienki. Ze studzienki wyciągane jest przez krótszą rurkę - to czarne to jakby dysza plastikowa - da się ją śrubokrętem podważyć.
Zatkałem drucikiem otwór w tej dyszy a w jasnej rurce wywierciłem otworek, żeby więcej powietrza wpadało.
@vincent38: Może zrobić jakieś regulowane obejście gaźnika aby ssało sobie nim powietrze bez paliwa.
Co do tej rurki to sobie przypomniałem że to rurka gaźnik > silnik pękła i nią ssało lewe powietrze z brudem.
@biskup2k: Też myślałem, żeby wywiercić otwór za przepustnicą. Zmniejszy się ciśnienie i paliwo będzie się gorzej rozpylało, ale w dolocie to i tak chyba leci już jako opary - ciepło tam jest.
@biskup2k: Z LPG to pewnie wystarczyłby reduktor od kuchenki. Największy problem, że cieknie olej z okolic wału. Uszczelniacz wymieniony, ale nie oszlifowałem wału i pewnie przy zakładaniu się uszkodził.
@vincent38: Tylko ten z kuchenki podaje liniowo a reduktor do samochodu działa podobnie jak gaźnik i większe "ssanie" tym więcej podaje gazu (oprócz części obniżającej ciśnienie ma jeszcze membranę dozującą lpg). Choć przy kosiarce, która pracuje na jednych obrotach to nie będzie problemu. Bo w samochodzie podając gaz z butli trudno się jedzie bo albo ustawi się na ubogo albo za bogato.