Wpis z mikrobloga

Mirki czy taka klasa do walidacji numeru pesel jest ok? Nie chodzi o logikę, bo działa tylko o to czy nie jest za dużo #!$%@? w jednej klasie i czy nie powinno się czegoś takiego porozdzielać na metody. Jak coś to nie jestem programistą, tylko jestem studentem i piszę coś w springu w ramach nauki i tylko ja widzę swój kod, w sumie nikt go nie ogląda, bo na uczelni prowadzący ma #!$%@? i sprawdza tylko czy działa xD
Stąd pytanie, będę wdzięczny za wszelkie uwagi dotyczące stylu pisania.

https://pastebin.pl/view/2f0a9dfd

#naukaprogramowania #java
  • 12
@nieocenzurowany88: Cześć, po pierwsze moim zdaniem wyjście z funkcji powinno być w jednym miejscu, a nie w środku kodu tak będzie ładniej. Podziel każde sprawdzenie na osobną funkcje (np isValidDay), zrób zmienną przechowującą wynik (domyślnie true), która będzie zwracana na końcu i zmieniana jeśli, któraś z metod walidujących zwróci Ci false. Tak bym to widział.

Edit:
W pseudokodzie:

result = true
if(!isValidDay)
result = false
else if (!isValidCośTam)
result = false
Zobacz np. to: masz zmienną length a tak naprawdę to jest długość poprawnego peselu więc czytelniejsza nazwa była by validLength, correctLength.

Masz tam kilka fragmentów jak liczenie sumy kontrolnej i różnego rodzaju walidacje. Warto to podzielić na metody których nazwa dokładnie mówi co sprawdzamy. Wtedy ktoś analizując główną metodę widzi tylko proste nazwy metod typu HasCorrectCheckSum, HasCorrectLength, HasCorrectDate a nie od razu szczegóły implementacji.

Poszczególne metody będą łatwiejsze do analizowania i krótsze
@Zarix: Jeżeli masz dobrze nazwane metody to taki if czyta się prawie jak zdanie w języku naturalnym.
Zresztą zamiast if może już nawet być return (IsValidDay && ... &&).
Tutaj był by 4 metody chyba: IsValidLength, IsAllDigits, IsValidDate, IsCorrectCheckSum więc do przeżycia.

Samo unikanie negowania warunków jest sugerowane w różnych regułach czystego kodu.