Wpis z mikrobloga

No i już zgłupiałem. Jaki olej do alfy 147 2.0 TS? Producent zaleca 10w60, fora alfy polecają 10w40 jeśli to będzie zwykła jazda a nie sportowa. Na wyścigi się nie wybieram ale nie raz chce się przycisnąć. To jaki ostatecznie olej wybrać? Cena nie gra roli, na tym nie warto oszczędzać.

#motoryzacja #alfaromeo #samochody
źródło: comment_1604985660iDtGdeBjjdlQm5JUSmJaJS.jpg
  • 90
@Vitass: czy wezmiesz 10w40 czy 10w60 albo 5w40 to jeden hui, wszystkie oleje są ze sobą mieszalne a tu w #!$%@? masz gównoklimat więc 40 czy tam 60 to tez kutos, bardziej zwróć uwagę na marke polecam ci magnateca
@Vitass: lej 10w60, TS miały cholerny problem z obracaniem się panewek na wale także im lepszy olej tym lepiej. Z firm to ze swojej strony polecam bardzo Fuchs Titan Race Pro S - testowałem różne ale ten jest najlepszy. Baza oparta na estrach a nie na hydrokraku, cena tez jakoś bardzo nie zabija
@Vitass: selespeed? Jak chcesz zeby bylo turbo super dobrze to lej 10/60 selenia albo valvoline ja lalem co prawda do 1.6 praktycznie na przemian i nigdy sie nic nie stało
Przede wszystkim pilnuj zeby stan byl caly czas na max bo alfa ma ten problem ze w szybszych zakrętach smok ma problem zeby wciągnąć olej. A i nie sluchaj opini ludzi, z alfa jest jak z kobietą - jak dbasz tak
@Vitass: Valvoline VR1 5W50 - nie tylko lepiej znosi wysokie temperatury, ale też lepiej smaruje w niższych co jest ważne dla wariatora. W 1.6 TS po wymianie z 10W40 zużycie oleju spadło a silnik pracował ciszej i bardziej gładko.
@Tenczlowiektutaj: dyskusyjne.
W nowych autach producenci zalecają wymianę oleju co 20-30k. Nie dlatego że to dobre, tylko m.in. dlatego że przy wymianie ASO ma duży koszt utylizacji zużytego oleju. Więc przy tych przebiegach silnik przeżyje okres gwarancji, a później Twój problem. A przecież producent "zaleca".
@Vitass ja już bym sobie taki silnik odpuścił. Jazda na niskich obrotach jest dla silnika benzynowego dewastujaca. Na układ korbowotłokowy przy niskich obrotach i wysokim obciążeniu działają duże przeciążenia boczne. Właściwie cierpi każdy element takiego układu a dodatkowo ściera się warstwa po honowaniu cylindra i powstaje jajo.

Co do oleju to zawsze lej taki jak producent zaleca lub lepszy (pierwsza wartość jak najniższa, drugą jak najwyższa).
No i zmiana co 10k lub
@Vitass: Miałem 2litrowe turbo w Lancii, lałem castrola magnateca kilka razy. Jak zalalem mobile to mi panewkę obrucilo po 17 km xD
Najlepiej lać to co daje producent. Jak miałem Megane to lałem Elfa takiego jak zalecał producent (jeden z najtańszych dostępnych) grama nie brał i wszystko działało.
@Vitass ja do swojej (też 2.0 ts) leje 10w60 selenie i na tym sprawuje się silnik najlepiej. Próbowałem 10w60 motula i liqui Molly ale silnik zaczynał spalać te oleje. Problem tylko jest znaleźć w Polsce selenie 10w60 w normalnych cenach i oryginalne ale dla chcącego nic trudnego