Wpis z mikrobloga

Mirki z tagów #elektronika #automatyka #arduino #diy #majsterkowanie poproszę o poradę. Planuję projekt na potrzeby własnej małej firmy.

Jestem technicznie początkujący i w tematach elektronicznych nie mam dużo doświadczenia ale lubię szybko się uczyć, potrzebuję tylko porad i googla.
Posiadam napełniacz bigbagów dla warzyw bez opcji ważenia. Posiada on dwa stanowiska które przełączają się po osiągnięciu zadanej wysokości usypu. Chce dokręcić do podstaw tensometry belkowe, mierzyć aktualną masę, wyświetlać ją i kończyć napełnianie na zadanej wartości.

Maszyna nasypuje warzywa warstwami, wyposażona jest w czujnik optyczny, który wykrywa kiedy warstwa warzyw jest tuz pod podajnikiem i po zwarciu następuje podniesienie taśmy. Krańcówka na podnośniku wykrywa kiedy osiągana jest maksymalna górna pozycja całej taśmy i wtedy napełnianie kończy się i praca przechodzi na drugą stronę.

Mój pomysł:
1. Kupuję 4 tensometry belkowe do 2t, mam podpatrzone jakie się stosuje w podobnych przypadkach -> charakterystyka tego modelu
2. Instaluje w podstawie w rogach
3. Łącze 4 tensometry w mostek Wheatstone'a np tym
4. Kupuję arduino i wzmacniacz HX711
5. Podłączam jakiś wyświetlacz (podoba mi się taki przemysłowy
6. Nie wiem jak mógłbym wymusić na napełniaczu przełączenie napełniania na drugie stanowisko na poziomie PLC, nie mam schematów, dokumentacji. Wymyśliłem że wepnę się do obwodu czujnika optycznego i po osiągnięciu zadanej wagi będę zwierał obwód - symulował sytuację w której usypane jest dużo warzyw. Maszyna podnosiłaby taśmę aż do górnej pozycji krańcowej i nastąpiłoby przejście na drugie stanowisko. Tu zastosowanie przekaźnika.

Moje pytania do Was: