Wpis z mikrobloga

@goferek: z rzeczy które działają zawsze jak należy to nie wiem... Grzana przednia szyba? Jestem z tym grzmotem w serwisie co 4 tygodnie, a i tak ciągle coś nowego wychodzi. Nawet zegarek się #!$%@? - raz pokazuje czas letni, a raz zimowy i nic się z tym nie da zrobić xD
  • Odpowiedz
@bidzej To slabo. Ten olej nienadaje się do zetki. Jak bedziesz jeździł normalnie to okey. Ale przy pałowaniu #!$%@? Ci panewa. Przy wysokich temperaturach pracy silnika robi się z tego oleju woda. Żeby nie było płaczu potem. Lej 5w50 to jest olej do takich aut.
  • Odpowiedz
@damski89: obadam temat. Widziałem, że ludzie jak pałują te Zetki, to zakładają dodatkowe chłodnice oleju. Pałowania w planach nie mam (jak wyżej, raczej gran turismo gdzieś po górkach), poprzedni właściciel też ją raczej oszczędzał, ale będę zwracał uwagę, dzięki.
  • Odpowiedz
@bidzej: coobcio tłumaczy dokładnie, silnik dość luźno spasowany, do tego 3,5L pojemność silnika a ma tylko 3,5L oleju (gdzie 2.0 wolnossak potrafi mieć 4-5L a prawie 4L to ja mam w 1.6 dieselku) i brak chłodnicy, olej szybko się nagrzewa do niebezpiecznie wysokich temperatur a powyżej 130 stopni potrafi zerwać film smarny i zacier panewki. Warto założyć chłodnicę oleju i zmienić na 5w50 tak jak polecają, silnik na pewno Ci podziękuje.
  • Odpowiedz
@elemenTH: nic dodać nic ująć. Miska 3.5 na taki duży silnik to bardzo mało, ja do 2.0 T wlewalem prawie..6. Zgadzam się w 100%, żeby auto służyło i nie było strachu ile przejdzie.
  • Odpowiedz
@biskup2k: @luxresh: @elemenTH: @damski89: no dobra, przy następnym serwisie wlatuje 5w40/5w50 i ewentualnie chłodnica
¯\_(ツ)_/¯

Póki co jest dobrze, ciśnienie trzyma jak z książki, nicniestukaniepuka i w ogóle, ale jakby mi się miał kiedyś w lecie przytrzeć to byłaby szkoda.
  • Odpowiedz