Wpis z mikrobloga

#linux #dns #bind #devops
Mam pytanko, czy ktos moglby mi pomoc to zrozumiec bo naprawde juz mam metlik, w rekordzie SOA:
SOA ns.rackspace.com. hostmaster.rackspace.com. 1392389079 300 300 1814400 30
ostatnia liczba to w koncu jest TTL czy MINIMUM ? I co to oznacza po polsku i dla kogo to jest wazne ? To jest wazne dla stub resolver'a ('klienta') czy to jest dla innych recursive dns resolverow tylko ?
Ten minimum to jest do cachowania 'negatywnej odpowiedzi' w sensnie ze jesli serwer autorytatywny mowi ze : nie ma tej domeny, i ma minimum ustawione na 30 sec, to ten recursive resolver przez 30 s , bedzie serwowal klientom odpowiedz ze nie ma domeny z cache'u ?
A czy jesli to jest TTL to prze 30 sec recursive resolver bedzie odpowiadal z cache'u w przypadku wysylania informacji o dobrej domenie ? w senise RR ?
I generalnie to tam sa 2 x TTL :
https://docs.fedoraproject.org/en-US/Fedora/12/html/Deployment_Guide/s2-bind-zone-examples.html
$TTL 86400
@ SOA dns1.example.com. hostmaster.example.com. (
2001062501 ; serial
21600 ; refresh after 6 hours
3600 ; retry after 1 hour
604800 ; expire after 1 week
86400 ) ; minimum TTL of 1 day

jest na gorze TTL i w SOA jest tez te minimum/TTL . To juz tutaj kompletnie nie rozumiem
I jeszcze teraz znalazlem informacje :
The SOA TTLs
At the top of every DNS zone, in the Start of Authority (SOA), there are five TTL values that serve a higher purpose in the DNS.

SOA TTL - The interval at which the SOA record itself is refreshed.
NX TTL - In the event that requesting the domain results in a non-existent query (NXDOMAIN), this is the amount of time that
jeszcze znalazlem bardziej klarowna strone:
When a caching (recursive) nameserver queries the authoritative nameserver for a resource record, it will cache that record for the time (in seconds) specified by the TTL. If a stub resolver queries the caching nameserver for the same record before the TTL has expired, the caching server will simply reply with the already cached resource record rather than retrieve it from the authoritative nameserver again. TTL for