Wpis z mikrobloga

#mechanikasamochodowa #dsg
Mircy, miał ktoś może przygody z automatem DQ200 (0AM, 7 biegów, suche sprzęgła) w jakiejś vaginie? Od kilku dni coś mi #!$%@? jak skrzynia sobie redukuje z 4 na 3 podczas delikatnego hamowania lub hamowania silnikiem. Jest to takie pojedyncze głośne metaliczne stuknięcie słyszalne z zewnątrz i w środku (w kabinie brzmi jak najechanie na luźną studzienkę kanalizacyjną) połączone z delikatnym szarpnięciem lub czasem bez szarpnięcia, sam dźwięk. Poza tym skrzynia pracuje normalnie, błędów na sterowniku skrzyni brak, nic się nie ślizga.

Auto ma 3,5 roku, przebieg 75 kkm z czego 25 kkm w moich rękach zrobione w 80% po autostradach, w pierwszy rok zrobiło 49 kkm w wypożyczalni więc też raczej trasy.
  • 5
@PDCCH:
To samo w trybie D, S i na manualu ale tylko przy niskich obrotach. Jak mam powyżej 1500 rpm na czwórce i ręcznie zrzucam na trójkę albo gdy daję lekko gazu wraz z redukcją to nic nie słychać, poniżej tych obrotów już tak. Najgłośniej, gdy skrzynia redukuje sama przy jak najmniejszych obrotach. Przy innych biegach jest normalnie, tak samo jak gdy zmieniam w górę z 2 na 3. Tylko i
@trzaichlac69:
No ale żeby dwumas klęknął w benzynie po 75 kkm? Chociaż co racja to racja, ta skrzynia uwielbia wrzucać 7 przy 70-80 km/h, co daje jazdę w okolicy 1300-1500 rpm, jednak przy butowaniu od razu redukuje zamiast cisnąć moment obrotowy przez niekorzystny bieg.

Co mnie zastanawia to to, że problem nie występuje przy redukcji z 3 na 2 ani z 2 na 1, a chyba przy wysypanym dwumasie byłoby to