Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 10
@cheeseandonion: niestety ale nie ma to nic wspólnego z profesjonalnym konserwatorstwem.
dziś używa się jedynie metod konserwacji. to jest renowacja, która niszczy oryginalna tkankę dzieła.


dlaczego tak się robi? być może w przyszłości będą istniały lepsze metody 'obslugi' takich prac, dlatego się tego nie rusza tylko zabezpieczenia
  • Odpowiedz
Czemu brakujacy fragment domalowal "kreseczkami" skoro oryginal nie jest "kreseczkowany"?


@Evangeline: to jedna z technik uzupełniania braków w oryginalne. Chodzi o to, żeby nie było pustych plam, ale jednocześnie, żeby było wiadomo że zostało to dodane w trakcie renowacji. Inne techniki to to wypełnianie kropkami albo wypełnianie kolorem (trochę jak ambilight w telewizorach - masz kolor ale bez żadnych szczegółów). Polecam kanał tego pana, część filmów dodaje z komentarzem. Świetne są
  • Odpowiedz
@Evangeline w filmie https://youtu.be/5G1C3aBY62E gość tłumaczy, że to włoska technika tratteggio, którą stosuje się przy starszych sakralnych obrazach i ikonach, ażeby stworzyć kamuflaż dla uszkodzeń, ale jednocześnie nie "odmalowywać" tego, czego tam już nie ma - bo równie dobrze można by namalować obraz od nowa.
W przypadku tak starych i zniszczonych obiektów ważne jej zachowanie tych uszkodzeń, które pokazują jego historię i wiek, przy jednoczesnym ich maskowaniu, aby nie dominowały i nie
  • Odpowiedz
@Tylko_noc: ale czemu tak piszesz, przecież autor filmu odnawia co się da i zabezpiecza obraz przed dalszym niszczeniem. Każda jego ingerencja w obraz jest w pełni do usunięcia ponieważ używa materiałów, które można w razie potrzeby zmazać z obrazu i zrobić coś inaczej
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@sassy: szczególnie neutralne jest usuwanie żywicy, usuwanie sęków i zdrapywania warstwy wosku zabezpieczajacego. już nie mówiąc o smarowaniu okrężnymi ruchami.
idź spać
  • Odpowiedz