Wpis z mikrobloga

Sory za debilne pytanie XD ale z której strony ten wskaźnik pokazuje że akumulator jest naładowany? Przed podłączeniem wskazówka jest na lewo, po podłączeniu przeskakuje mi jak pic rel. Więc kierując się logiką aku powinien być full, ale jak poladowalem chwilę to wskazówka poszła w lewo trochę XD sam już nie wiem a poza tym nie znam się kompletnie. Prostownik to Vorel 82550

#motoryzacja #samochody
sirupussimplex - Sory za debilne pytanie XD ale z której strony ten wskaźnik pokazuje...

źródło: comment_1607641526q4jy53UhpezFKT1umoZvmR.jpg

Pobierz
  • 20
  • Odpowiedz
@sirupussimplex: Zaraz "się poznasz" :)
To, co tam masz to amperomierz - coś jak ten. https://telmal.com/pl/p/Profesjonalny-amperomierz-analogowy-class-2.5-30A-/117 Pokazuje prąd ładowania w danym momencie. Kiedy prąd ładowania jest duży (i w niemal wszystkich amperomierzach wskazówka jest wychylona w prawo) to znaczy, że akumulator się intensywnie ładuje (i jest niemal pusty). Jeżeli (co niewskazane) poruszysz klemę - to zazwyczaj pojawią się widoczne iskry. Z czasem prąd ładowania spada i wskazówka powoli wraca w kierunku
  • Odpowiedz
  • 0
@sirupussimplex odpowiem Ci lopatologicznie. Jak masz prostownik w ogole niepodlaczony, to wskaznik pokazuje czarny akus, czyli.pelny. Czyli, ze prostownik nie laduje bo ako pelne/prostownok niepodlaczony. Jesli zewrzesz klamy prostownika, to pokaze puste aku, czyli pelne ladowanie. Jak podlaczysz klemy do pustego aku, to pokaze w prawo na wskazniku, vzyli pelna moc ladowania. Mam nadzieje, ze rozumiesz XD
  • Odpowiedz
rozładowany nie powinien mieć mniej niż jakieś 12,5V - naładowany - z 13.5 - i już raczej nie 14V.


@bialy100k: mądrze napisałeś większość, ale powyższe to niestety nieprawda. W pełni naładowany akumulator ma 12.6V. Źle to jest jak schodzi poniżej 10-11V. 13.5-14V to może być co najwyżej napięcie ładowania.
  • Odpowiedz