Wpis z mikrobloga

@ondraszek: Z 1.8T jest ten problem że obrosło to w legendę "pancernego" silnika. Bo 1.8 ale TFSI w następnej generacji ma swoje problemy. Wiec #!$%@?ło ceny aut z 1.8T ¯\_(ツ)_/¯ Ale że to przecież "pancerne" to ludzie nie dbali i w efekcie wiele sztuk ma tragiczny stan.
(po drodze do 1.8 tfsi było jeszcze fsi oraz turbo fsi. Samego 1.8 tfsi są też z 3 generacje ( ͡° ͜ʖ
@ondraszek: V6tek unikaj, lubią pić i gubić olej. A tak silniki 4 cylindrowe są ok. Jedynie 1.8 20V też lubią cieknąć spod pokrywy głowicy, napinacza łańcuszka (jest krótki który łączy wałki rozrządu) i odmy.
Chyba koniecznie na 1.8T nie ma co się upierać bo już ma swoje lata a nawet kiedyś potrafiło w tym silniku zatkać syfem smok olejowy jak ktoś nie dbał o olej.
w 1.8 dobrze posłuchać czy ten
@ondraszek: Były dwie jedna oznaczona ADP na starym bloku ze staromodnym aparatem zapłonowym i pompą płynu napędzaną paskiem osprzętu a nie z rozrządu i późniejsza AHL chyba. Pierwsza jest na pewno dobra a do tej drugiej to nie dam głowy, że nie wsadzili już tam tych ekologicznych tłoków z pierścieniami powodującymi pobór oleju.
@ondraszek: ja osobiście mam 1.8 125 km oznaczenie ADR. tak jak wspomniał @biskup2k wymieniłem uszczelkę pokrywy głowicy. Na liczniku ok 220 tys. (ile jest rzeczywiście? nie wiem) od 20 tys na gazie i bez problemów. Wymieniłem tez czujnik temperatury płynu koszt ok.80 i tez chyba wszystkie audi a4b5 maja problem z nagrzewnica ale u mnie wystarczyło porządnie przepłukać i jest spokój :)