Wpis z mikrobloga

Cześć! Załóżmy, że jadę 55 km/h po prostej drodze i widzę czerwone światło w odległości 60m. Mam wrzucony czwarty bieg i chcę wykonać hamowanie silnikiem. Czy należy to zrobić zmieniając bieg od razu na drugi, czy może jednak najpierw na trzeci, a dopiero potem na drugi. Mam dwóch instruktorów i jeden mówi tak, a drugi inaczej, więc może społeczność rozstrzygnie :)

#naukajazdy #prawojazdy
  • 32
Wojtekbrd 5 min. temu0

Cześć! Załóżmy, że jadę 55 km/h po prostej drodze i widzę czerwone światło w odległości 60m. Mam wrzucony czwarty bieg i chcę wykonać hamowanie silnikiem. Czy należy to zrobić zmieniając bieg od razu na drugi, czy może jednak najpierw na trzeci, a dopiero potem na drugi. Mam dwóch instruktorów i jeden mówi tak, a drugi inaczej, więc może społeczność rozstrzygnie :)


@Asterling: Tak, tylko nie zapomnij o
@Wojtekbrd: nie rozumiesz sam o co pytasz.
Na każdym biegu masz pewien zakres obrótow silnika i równoważnym im prędkości na liczniku które obsługuje skrzynia i silnik

60 m to blisko. Im niższy bieg tym wyższe przełożenie czyli czyli przyspieszasz i hamujesz silnikiem szybciej.
Czyli chcesz wbić 2gi bieg.

Czy można wbić z 4 na 2?

Nie #!$%@? nie można. Nie da się wbić żadnego biegu po sobie, bo zawsze wbijasz bieg
@Wojtekbrd: kurs uczy pod egzamin, przeciętna osoba po kursie nie nadąży z wajchowaniem. Jak wrzucisz 2 tocząc się bardzo powoli to nic się nie stanie,.nie ważne na jakim biegu byłeś wcześniej.

Wg mnie hamowanie silnikiem polega poprostu na tym, że podczas hamowania nie wciskasz sprzęgła i nie trzymasz luzu.

Oczywiście w życiu codziennym jak zredukujesz to wyhamujesz szybciej.
@Byczkumordeczko: w mocnych silnikach tym bardziej możesz jechać jeszcze mniej na piatce. Jak masz silnik 90km w jakimś gównie to zauważ że to jest moc ale maksymalna. Zazwyczaj taka moc jest dostępna w okolicach 5k rpm. A na obrotach wolnych masz ułamek tej wartości. Nawet 15KM. Po to masz przełożenie 5x na biegu 1 żeby w ogóle ruszyć.

Za to auto 300 konne w ponad 3l silniku nawet na obrotach 900
Cześć! Załóżmy, że jadę 55 km/h po prostej drodze i widzę czerwone światło w odległości 60m. Mam wrzucony czwarty bieg i chcę wykonać hamowanie silnikiem.


@Wojtekbrd: Bardzo poprawnie jest w takiej sytuacji wrzucić trójkę z międzygazem, dojść w niej blisko obrotów jałowych i wrzucić luz. Kluczową kwestią w hamowaniu biegami jest poprawny MIĘDZYGAZ, coś czego nie zna 99% leśnych dziadków instruktorów i egzaminatorów w tym #!$%@?, a międzygaz to sztuka wymagająca
w mocnych silnikach tym bardziej możesz jechać jeszcze mniej na piatce.


@InterferonAlfa_STG: Im mocniejszy silnik, tym zwykle przełożenia również są inne. W starym gównie wolnossącym mpi 5 bieg i 50 km/h to nierzadko było 1500 obrotów, czyli lajt, gdy w potęznym 3 litrowym dieslu jest to poniżej jałowych. Do 1000 rpm silniki w osobówkach ogólnie nie lubią tych obrotów tak samo 1,4 jak i 3 litry.