Wpis z mikrobloga

Mam pytanie do ludzi którzy zajmują się grafiką 3D. Wiem że jest kilka programów do tego typu grafiki ale chyba dwa najpopularniejsze do Blender i 3D Max. Który z nich polecacie bo wydaje się że chyba poziom jest podobny. Czy znacie jakieś dobre tutoriale jak zacząć przygodę z takim programem? #pytanie #grafika3d #grafika
  • 27
  • Odpowiedz
@Ricx: Zacznij od Blendera bo darmowy.
3DS Max olej bo ten soft umiera.
Później jak chcesz być pro to C4D/Maya/Houdini któryś z tych zależy w jaką specjalizację uderzysz.
  • Odpowiedz
@loczyn: Oczywiście nie jest tak popularny jak w/w, ale nie znaczy, że "nikt tego komercyjnie nie używa". I nie wiem o jakim zacofaniu mówisz bo oczywiście - różni się od innych softów (jak każdy), pewnie w niektórych aspektach będzie wygodniejszy w innych mniej, ale jest wciąż rozwijany więc raczej nie jest tak, że do czegoś w ogóle się nie nadaje.
  • Odpowiedz
@loczyn: modo używają czasami asseciarze w gamedevie np. WarrenMarshall czy TheDiNustyEmpire

no ale faktycznie lepiej darmowego Blendera, albo jeśli jest studentem to może jakąs studencką wersje czegoś innego

W sumie warto zapytać czy interesuje go może animacja czy cośinnego, to niech może od razu od Maya'i (Mayi? jak to odmienić :v) zacznie.
  • Odpowiedz
@WormRider: @loczyn: @Gorion103: Używają np. ludzie, związani jakoś ze środowiskiem roboczym The Foundry oraz wielu grafików 3D, którzy w zamierzchłych czasach znali Lightwave'a i postanowili spróbować nowego podejścia do modelowania gdy część developerów odeszła z NewTeka i założyła Luxology by rozwijać Modo. Na stronie The Foundry można znaleźć rozpiskę gdzie i do czego obecnie używają Modo.

A co do wyboru na progu drogi do bycia grafikiem 3D na dzień
  • Odpowiedz
via Android
  • 1
@zalewa
@loczyn dzięki za opinie. Głównie chce się zająć tworzeniem scenerii pod filmy (tła, budynki etc) a także dodawaniem obiektów 3d pod sceny filmowe np jakiś nadlatujący statek obcych itp
  • Odpowiedz