Wpis z mikrobloga

Wziąłem się ostatnio za granie w #heroes4 po dłuższej przerwie, bo chciałem sobie przypomnieć, czy ta gra faktycznie jest tak kiepska jak opisują ją wszyscy wkoło, czy jest tak dobra, jak ja ją pamiętam ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Po kilkunastu godzinach widzę, dlaczego jest (i przede wszystkim było) hejtowane w porównaniu do #heroes3 ( ͡° ͜ʖ ͡°) Łącznie przy H4 spędziłem kilkadziesiąt godzin i owszem - daje fajną zabawę, mocno inną niż w H3, ale stwierdzam, że największym problemem tej gry jest to, że praktycznie wszystko robi ciut gorzej ( ͡° ʖ̯ ͡°)

Postanowiłem podsumować plusy i minusy na bazie moich dotychczasowych przemyśleń:

Największe moim zdaniem minusy H4:
- Czytelność - zarówno na mapie przygody jak i (zwłaszcza) na polu bitwy. Spędziłem przy tej grze kilkadziesiąt jak nie kilkaset godzin i wciąż nie wiem, czy przez dane pole da się przejść, czy jednostka na polu bitwy zablokuje linię strzału, czy jednostka da radę dotrzeć w to miejsce gdzie chcę.
- Ujednolicenie bohaterów - a konkretnie to, że w tej części każdy bohater danej specjalności jest identyczny, nie ma znaczenia kogo konkretnie wybierzemy, każdym gra się absolutnie tak samo. Niby usunięcie specjalności bohaterów to zmiana kosmetyczna, a moim zdaniem ma ogromne znaczenie.
- Przebudowa systemu umiejętności - a konkretnie to, że w H4 właściwie w każdej grze daną frakcją dąży się do takiego samego zestawu umiejętności, a część z nich jedynie przeszkadza (bo o ile np bohater z wykokszonym zwiadem przydaje się na mapie przygody, tak w czasie bitwy jest niemal bezużyteczny i przez połowę walki trzeba się skupiać, żeby przypadkowa strzała go nie zabiła).
- Przebudowa systemu ekonomii - bez (najlepiej kilku) kopalni złota na mapie przygody ta gra to ciągłe biedowanie XD maks 1000szt złota z zamku i 14000 za siedlisko 4 poziomu + 8000 za tygodniowy przyrost jednostek 4 poziomu. Niby ok, bo trzeba bardziej się zastanowić, w co warto zainwestować, ale wg mnie to irytujące ( ͡° ʖ̯ ͡°)

Ale, żeby nie było, są też plusy:
- MUZYKA - to chyba największy plus, jest parę tematów, które mnie lekko irytują (jak np temat z miasta Chaosu), ale jest parę absolutnych perełek (ʘʘ)
- Zmiana zasad kontrataku - w sumie na początku uważałem to za minus, ale ostatnio stwierdziłem, że to fajnie urozmaica rozgrywkę - trzeba się dużo bardziej napocić, żeby wyjść z bitwy bez strat ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jak widać - jeśli chodzi o sam gameplay - gra praktycznie pod każdym względem wypada gorzej od H3, dlatego też patrząc z perspektywy - nie dziwię się, że została tak kiepsko odebrana po premierze ( ͡° ʖ̯ ͡°)

#homm #homm3 #homm4
Pobierz aksal89 - Wziąłem się ostatnio za granie w #heroes4 po dłuższej przerwie, bo chciałem...
źródło: comment_1608536494dzO3nUhwVMKkSM5aJMcY9A.jpg
  • 48
@aksal89: W H4 mogles przy odpowiedniej konfiguracji postaci po prostu isc z 1 rekrutem w armii na caly zamek, nawet z przeciwnikami najwyzszego poziomu. Piekna to byla gra, takie one man army.
@aksal89: Grałem w h4 przez setki, jeśli nie tysiące godzin, licząc od premiery ( ͡º ͜ʖ͡º) Do Twojej listy plusów i minusów (z każdym się zgadzam) dorzucę jeszcze coś od siebie.

Minusy:
- balans
- konieczność wyboru jednostki na poziomach 2-4, co praktycznie wyklucza wiele jednostek (kto wybierze jadowite pomioty mając wampiry lub ogrzych szamanów mając do wyboru cyklopy)?

Plusy:
- (kontrowersyjne, ale na pewno dla
- konieczność wyboru jednostki na poziomach 2-4, co praktycznie wyklucza wiele jednostek (kto wybierze jadowite pomioty mając wampiry lub ogrzych szamanów mając do wyboru cyklopy)?


@Wozyack: to jest właśnie słaby balans, później i tak specjalnie wybierało się inne jednostki dla zabawy. ten sam pomysł z wyborem jednostek był w disciples, tyle że tam to w miarę zbalansowano.
@Wozyack: Zastanawiałem się, czy wybór jednostek dać jako minus, ale w sumie to dość duże urozmaicenie. Powiedziałbym, że tutaj właśnie balans dużo psuje, bo niektóre jednostki są ewidentnie dużo gorsze niż swoje alternatywy na danym poziomie.

A akurat Jadowite pomioty lubię, wampiry spamuję z nekromancji i mam dwie jednostki trzeciego poziomu ( ͡° ͜ʖ ͡°)