Wpis z mikrobloga

Wyzwanie ferrari to jedno, drugie to inwestycje długoterminowe.

W perspektywie 5 lat na ten moment inwestuje wszystko w EV i odzyskiwanie surowców potrzebnych do produkcji baterii.
Są różne szacunki mówiące o tym że już za 10 a nawet 5 lat zabraknie ogólnodostępnych surowców do produkcji akumulatorów li-ion.

Nie licząc pennystocków i startupów zainwestuje dziś ok 150 tysięcy w:

BASF. totalny pewniak. Niemiecka firma która teraz dużo kładzie w technologię pozwalającą na odzyskiwanie znacznej części surowców w procesie recyklingu.
EMT. Tu nie wiem bo jednak GPW XD Ale dostali dotację na budowe zakładu przetwarzania i recyklingu akumulatorów więc chyba git xD Ktoś robił jakieś analizy sobie?
Orzeł Biały (xDDD). Chyba tylko za nazwę i za to że przetwarzają akumulatory xD
NIO. Niby rywal tesli, ale sprzedaje w chinach ledwo 8% tego co tesla. Ma powiązania z chińskim rządem, wchodzi do Norwegii. Ja tu widzę mega potencjał bo chiny nie grają fair więc bedą boostować nio. Wiem że z 4 miechy temu kosztował 1/4 tego co teraz, ale prognozy mówią że urośnie jeszcze 4 krotnie w 2 lata.
XPEW. To samo co wyżej z NIO.

Macie jakieś swoje typy? Chętnie posłucham ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#gielda
  • 19
@zouzosi:
BASF - może być dobrym kierunkiem
EMT - schodzi z giełdy i podobno podejrzane powiązania z władzą w zarządzie. Może pourywać ręce
NIO - bardzo spekulacyjny papier. Jest potencjał wzrostów, ale w ostatnim czasie to balon większy od Tesli. No i Tesla bardzo obniżyła ceny w Chinach
XPEW - to samo co Nio
@zouzosi: Ja wiem, tylko że ich sprzedaż może być zagrożona przez Teslę i moim zdaniem rynek za szybko zauważył Nio i teraz się bawi jej kursem. Tam nie wiele potrzeba do popsucia wyników i ponownych problemów finansowych firmy.
@PabloFBK: @DanielAquarius:
Weźcie pod uwagę to że NIO staje się wizytówką chin na świecie jeśli chodzi o elektromobilność. Chiny wpompują olbrzymią kasę w projekt żeby tylko zaistnieć. To co w EU czy USA by się zesrało w chinach niekoniecznie.
@zouzosi: Moim zdaniem uprawiasz za bardzo życzeniowe myślenie co do NIO, ale może się mylę. BTW w sobotę Nio Day, więc akcje pewnie trochę urosną.
Na Twoim miejscu zasiliłbym portfel akcjami Ferrari, bo to zawsze idzie w górę, a i szykuje się rodzina crossoverów w najbliższych latach.
@zouzosi: Nie problem, tylko samochód jest już na zaawansowanym poziomie i najwcześniej w połowie tego roku premiera, a start dostaw w 2022. Oni chcą zrobić jak najbardziej w stylu Ferrari, czyli ma dobrze jeździć w zakrętach. Do tego planują wersje hybrydową i w pełni elektryczną. Podobno tych Suvów ma być więcej niż jeden.