Wpis z mikrobloga

#prawo #prawobudowlane #ogrodnictwo #dzialka #nieruchomosci
Mam upatrzoną działkę sprzedawaną jako rolną ok. 78a. W MPZP widnieje jako łąka III, i leży na obszarze terenu obsługi produkcji rolnej. Działka znajduje się również wewnątrz nieprzekraczalnej linii zabudowy, na obszarze określonym jako strefa aktywności gospodarczej.
Sąsiednie działki od zachodu i północy w MPZP widnieją jako tereny aktywności gospodarczej, a od wschodu również teren obsługi rolnej. Na południu działka sięga bezpośrednio drogi asfaltowej (są w niej prąd i woda).
W rzeczywistości dookoła działki są pola albo łąki, najbliższy budynek około 400m dalej.

Nie jestem rolnikiem. Chciałem postawić na tej działce tunele foliowe i jakiś niewielki budynek gospodarczy, żeby mieć gdzie trzymać narzędzia i ewentualnie się tam przespać od czasu do czasu.
Na początku myślałem o czymś w tym stylu, czyli niezwiązanym trwale z gruntem. A docelowo (pewnie w perspektywie 2-3 lat) budynek do 35m (czyli na zgłoszenie) już na fundamencie.

Czy na tego typu działce jeśli zgłoszę budowę tego typu nieruchomości, to jest duża szansa na odmowę?
Czy najpierw trzeba część działki odrolnić, albo przekształcić w jakiś inny typ działki?

Szukałem długo odpowiedzi na necie, ale po przeczytaniu ton poradników chyba wiem mniej niż na początku, więc może trafi się ktoś obeznany w temacie.
  • 7
@xnor Sprawdź ile w twojej gminie potrzeba ha przeliczeniowych aby stawiać siedlisko. Do siedliska możesz być właścicielem ale i także dzierżawcą. Im wyższa klasa tym mnie realnie potrzebujesz. U mnie w sąsiedniej gminie jest 3 ha.
Co do nietrwale z gruntem to też zależy od starostwa. W Krakowie teoretycznie możesz bez zgłoszenia stawiać na 6 miesięcy. Oczywiście nikt tego nie sprawdza ale jak zapytasz to tak ci odpowiedzą. Ponieważ naprawdę mamy prawo
@piiar: z siedliskiem będzie problem ponieważ nie jestem rolnikiem. I tak zadzwonię do starostwa, ale chciałem wcześniej wiedzieć czego się mogę spodziewać.