Aktywne Wpisy
groman43 +87
Szybkie wyjaśnienie dla młodszych czytelników wykopu (a przecież takich tutaj nie brakuje), dlaczego Wysoki Roman nie lubi Kamińskiego i Wąskiego.
0. Dawno, dawno temu, Wysoki Roman wcale nie był miłośnikiem Unii Europejskiej, wolności słowa, praworządności, ani praw osób LGBT+. Oj, nie był. Gustował bardziej w narodowcach. Podobno w wolnych chwilach zajmował się nawet wychowywaniem Krzysia Bosaka. Znajoma opowiadala mi kiedyś, że Krzysiu mówił do Wysokiego Romana "wujku". Jego ówczesna partia (Liga Polskich
0. Dawno, dawno temu, Wysoki Roman wcale nie był miłośnikiem Unii Europejskiej, wolności słowa, praworządności, ani praw osób LGBT+. Oj, nie był. Gustował bardziej w narodowcach. Podobno w wolnych chwilach zajmował się nawet wychowywaniem Krzysia Bosaka. Znajoma opowiadala mi kiedyś, że Krzysiu mówił do Wysokiego Romana "wujku". Jego ówczesna partia (Liga Polskich
Stronk +1
Poważne pytanie, jaki alkohol na święta?
Okrojony WOS na maturze. Nauczyciele: zniknęło wiele tematów proobywatelskich
Uchwalanie budżetu unijnego, wyjaśnianie pojęcia suwerenności, analiza modeli stosunków między władzą świecką a duchowną, problemy polityki bezpieczeństwa socjalnego - z okrojonej matury z wiedzy o społeczeństwie znikło wiele tematów proobywatelskich - alarmują krakowscy nauczyciele.
W tym roku matura zostanie przeprowadzona nie na podstawie wymagań ujętych w podstawie programowej, lecz wymagań określonych w rozporządzeniu. Powód? Spowodowane pandemią zdalne nauczanie.
Tegoroczny maturzysta nie musi m.in.:
– przedstawiać procedur nabywania i zrzekania się obywatelstwa polskiego
– wyjaśniać, czym obywatelstwo różni się od narodowości
– przedstawiać filozoficznego rodowodu koncepcji społeczeństwa obywatelskiego
– charakteryzować prasy wielkonakładowej i oceniać jej roli w debacie publicznej
– opisywać współczesnych modeli stosunków między władzą świecką a władzą duchowną
– przedstawiać procedur tworzenia prawa przez parlament
– rozważać problemy polityki bezpieczeństwa socjalnego
– wyjaśniać konstytucyjnego pojęcia suwerenności
– opisywać i oceniać działania wybranych organizacji pozarządowych zajmujących się ochroną praw człowieka
– wyjaśniać, jakie znaczenie w polityce zagranicznej państwa odgrywa racja stanu
– charakteryzować relacje Polski z wybranymi państwami na podstawie samodzielnie zebranych informacji
– przedstawiać sposoby podejmowania decyzji politycznych i gospodarczych w Unii Europejskiej, odnosząc je do zasad pomocniczości i solidarności
– przedstawiać procedury uchwalania budżetu unijnego.
– wyjaśniać, dlaczego i w jakim zakresie doszło do integracji narodów w świecie zachodnim
– wskazywać działań, jakie mogą podejmować państwo, władze samorządowe oraz społeczne w zakresie zwiększenia równości szans w dostępie do edukacji
https://www.wykop.pl/link/5914803/okrojony-wos-na-maturze-nauczyciele-zniknelo-wiele-tematow-proobywatelskich/
#polska #krakow #matura #szkola #edukacja #bekazpisu #bekazprawakow #bekazkatoli #neuropa
@aceXgod: tak samo mówili ludzie 2 dekady temu
@Wanzey: i konfederacji, ale to nadal ~5% więc poświęcenie na które są gotowi
@jzbm: oj Miras, nie zgadzam się. WoS to ogólnie jeden z najprzyjemniejszych przedmiotów do zdawania
Powiedz mi co Ci da sama matura? Pracodawcy będą się kierowali nagle tym jakie miałeś procenty na maturze z wosu czy innych przedmiotów które są teraz okrojone? Osoba która studiuje na kierunku gdzie WOS jest przedmiotem bazowym i tak będzie musiała
Zresztą studia, to już inna sprawa, państwo powinno zadbać o to, żeby człowiek był przygotowany do "obywatelskości", czyli posiadać odpowiednią
Komentarz usunięty przez autora