Wpis z mikrobloga

Jestem laikiem w tych sprawach dlatego fajnie jakby mi ktoś dobrze to wytłumaczył

Mam 24 lata i chce założyć JDG, pracuje na umowę o prace i zarabiam 2500 msc
Będzie to sprzedaż online na zasadzie kup pełny przedmiot, rozbierz go na części i te części sprzedaje - głównie allegro/ebay/własna strona www
Nie chce być vatowcem na początek
Klienci głównie z PL ale 20% z zza granicy
i kwestia taka ze na początek chce kupić tego towaru za powiedzmy plus minus 50k zł

1. Kiedy najlepiej kupić towar i co potrzebuje mieć? Towar kupić dopiero po założeniu JDG i na wszystko muszę mieć faktury? Wliczam to wtedy w koszta czy coś?

2. W remanencie początkowym uwzględniam ten towar o łącznej wartości 50k, na koniec powiedzmy ze na stanie mam towar o łącznej wartości 100k płace wtedy 18% od kwoty 50k? Czy jakoś wliczam jeszcze ceny zakupów tych rzeczy i wychodzi to mniej? jak byłoby najkorzystniej? i co w sytuacji odwrotnej gdy na początku mam towar za 50k a na koniec roku powiedzmy mam na 20k

3. Na każdy sprzedany przedmiot muszę wystawić fakturę?

4. Jakie miałbym koszta miesięczne jeśli przychód ze sprzedaży miesięcznie miałbym w granicach 3000-5000 zł ? Ogólnie cały przychód ze sprzedaży bym reinwestowal w nowy towar

5. Z księgowości jestem zielony, wiec raczej korzystałbym z usług księgowej - jaki koszt za księgowość w takiej JDG jeśli miesięcznie miałbym +/- 300 klientów - większość PL ale z 20% zagranica? Czy jest w ogóle sens korzystania z księgowej czy byłbym w stanie ogarnąć jakiś program?

6. Do działaności będę potrzebował komputera, aparatu, drukarki i regałów. Czy ma znaczenie kiedy to kupię?Lepiej kupić po rozpoczęciu działaności czy przed itp?

7. Myślałem żeby na początek nie rejestrować firmy i zobaczyć jakie będzie zysk w pierwszych miesiącach, ale co wtedy kupię towar za 50k a firmę założę powiedzmy dopiero po 2 miesiącach bo wtedy powiedzmy przekroczę przychód na ponad 1500 zł i czy to w tym nie przeszkadza, ze towar będę miał już nabyty wcześniej?

Jeśli ktoś byłby w stanie mi na to odpowiedzieć jako totalnej tępocie to będę wdzięczny. Tak trochę czytałem czytałem i przeraża mnie ten remanent i ten podatek od tego, nie wiem czy to idzie jakoś ugryźć

#wlasnafirma #wlasnybiznes #ksiegowosc #dzialalnoscgospodarcza
  • 5
Będziesz vatowcem - vat marża za handel używkami.
1. byle były faktury, przed czy po rozpoczęciu nie ma znaczenia.
2. Wszystko się zgadza, żeby nie bolało, rozliczasz się co miesiąc/kwartał "z remanentem"
3. ehe
4. zdrowotna - 380zł + księgowość 200-300zł
5. za taką ilość papierów ? 300 miesięcznie ? do 1000zł :D
6. tak jak w pkt.1.
7. tak jak w 1.

dzienkujem, 100zł się należy.
@kuncfot: czyli Twoim zdaniem będę musiał być vatowcem? konkretnie chodzi o to, ze kupowanym nowe zestawy klocków lego i sprzedawał każdy klocek osobno

i druga sprawa nie dałbym radę sam ogarnąć Twoim zdaniem księgowości w jakimś programie? bo jak serio miałbym płacić 1k za księgowa, podatki itp. to ten interes średnio ma sens
i druga sprawa nie dałbym radę sam ogarnąć Twoim zdaniem księgowości w jakimś programie? bo jak serio miałbym płacić 1k za księgowa, podatki itp. to ten interes średnio ma sens


@duszek360: Biorąc pod uwagę że nie masz jakiejkolwiek znajomości o księgowości i prawie to masz małe szanse aby wszystko ogarnąć.
@duszek360: musisz sobie poczytać o vat marża - to oznacza że do marży doliczasz vat.

Stopień komplikacji rozliczeń finansowych jest taki, że nie proponuję robić samemu. Jak "moja" cena to drogo, szukaj internetowych księgowych i będziesz im skanował czy eksportował faktury.
Sama stawka, zależy od ilości dokumentów, to trzeba wklepać, przepisać, posiedzieć nad tym.
Nawet jak byś skanował i dawał do importowania, to trzeba wszystko sprawdzić. Stawka była by niższa ale