Wpis z mikrobloga

Jestem laikiem w tych sprawach dlatego fajnie jakby mi ktoś dobrze to wytłumaczył

Mam 24 lata i chce założyć JDG, pracuje na umowę o prace i zarabiam 2500 msc
Będzie to sprzedaż online na zasadzie kup pełny przedmiot, rozbierz go na części i te części sprzedaje - głównie allegro/ebay/własna strona www
Nie chce być vatowcem na początek
Klienci głównie z PL ale 20% z zza granicy
i kwestia taka ze na początek chce kupić tego towaru za powiedzmy plus minus 50k zł

1. Kiedy najlepiej kupić towar i co potrzebuje mieć? Towar kupić dopiero po założeniu JDG i na wszystko muszę mieć faktury? Wliczam to wtedy w koszta czy coś?

2. W remanencie początkowym uwzględniam ten towar o łącznej wartości 50k, na koniec powiedzmy ze na stanie mam towar o łącznej wartości 100k płace wtedy 18% od kwoty 50k? Czy jakoś wliczam jeszcze ceny zakupów tych rzeczy i wychodzi to mniej? jak byłoby najkorzystniej? i co w sytuacji odwrotnej gdy na początku mam towar za 50k a na koniec roku powiedzmy mam na 20k

3. Na każdy sprzedany przedmiot muszę wystawić fakturę?

4. Jakie miałbym koszta miesięczne jeśli przychód ze sprzedaży miesięcznie miałbym w granicach 3000-5000 zł ? Ogólnie cały przychód ze sprzedaży bym reinwestowal w nowy towar

5. Z księgowości jestem zielony, wiec raczej korzystałbym z usług księgowej - jaki koszt za księgowość w takiej JDG jeśli miesięcznie miałbym +/- 300 klientów - większość PL ale z 20% zagranica? Czy jest w ogóle sens korzystania z księgowej czy byłbym w stanie ogarnąć jakiś program?

6. Do działaności będę potrzebował komputera, aparatu, drukarki i regałów. Czy ma znaczenie kiedy to kupię?Lepiej kupić po rozpoczęciu działaności czy przed itp?