Wpis z mikrobloga

Pracuję od kilku lat jako programista #c++, ale zastanawiam się nad przebranżowieniem się na #java i #spring - w Warszawie, gdzie pracuje stawki dla programistów Javy są o kilkanaście procent większe niż dla tych od C++ (przy kilkunastu tys. złotych to około 2 tys. różnicy i nawet senior może mieć problem z zarobieniem tych przysłowiowych 15k w C++ ()).

Mam jednak pewne wątpliwości dotyczące tego, jakie projekty robi się pracując w technologiach takich jak Java Spring - czy jest tak, że większość aplikacji webowych to podobne do siebie CRUDy, których rolą jest przede wszystkim dostęp do bazy danych, będącej w centrum aplikacji? Jak bardzo zróżnicowane są projekty i czy praca przy pisaniu aplikacji webowych nie nudzi się Wam po kilku latach?

Pytam, bo obawiam się, że zmieniając stack na taki, w którym pisze się appki webowe będę w kółko robił to samo i po kilku latach się wypalę. W C++ projekty są bardzo zróżnicowane, więc monotonia nie grozi - zastanawiam się nad zmianą ze względu na lepsze zarobki.

Proszę też o odpowiedzi osoby pracujące w #csharp #dotnet i innych #programista15k, którzy mogą coś powiedzieć na ten temat.
  • 17
@grubypajonk: Dane o zarobkach wziąłem ze statystyk z ankiet z ubiegłego roku, które widziałem w internecie - seniorzy pracujący w Javie mogli liczyć na około 2 tysiące zł więcej (na Javę jest chyba po prostu znacznie większych popyt - ogłoszeń o pracę w Javie jest zwykle 3-4 razy więcej niż na programistów C++). Nie byłem ostatnio na żadnych rozmowach o pracę, więc nie wiem, ile tak naprawdę ja bym dostał.

Wiem
@64757061 gość miał grubo ponad 40 lat i pewnie mu się nie chciało. Bardziej się tu rozchodzi o abstrakcyjne myślenie i przyzwyczajenia. Ogólnie dla mnie C++ jest trudne, C# pozwala na pewne swobody. Mi też się pewnie już tak nie chciało, bo po prostu nie musiałem.

Praca w C# to takie składanie z klocków, w CPP jak z lutownicą ( ͡° ͜ʖ ͡°)