Wpis z mikrobloga

Mirki i Mirabelki, mam lekki dylemat i chcę posłuchać zdania innych. Generalnie znaczna część rodziny wywiera na mnie presję, że powinnam iść na studia, nie ważne jakie - ale ważne żeby były. Ja jednak jestem zdania, ze nie warto się zmuszać do studiowania i wolę na razie pojechać do pracy zagranicę i mieć jakieś oszczędności. Zapisałam się na maturę dla świętego spokoju, ale jeśli chcę wyjechać na początku marca, to nie ma możliwości powrotu na maturę w maju.
Maturę pisałam w 2019 roku, teraz miałabym napisać dwa przedmioty wymagane na byle jaki kierunek. Mam też niby zawód, bo jestem po technikum informatycznym.
#ankieta #pytanie #emigracja

Co wybrać?

  • Napisać maturę i emigracja w maju 83.5% (86)
  • Olać maturę i wyjechać jak najszybciej 16.5% (17)

Oddanych głosów: 103

  • 12
@lubie_kolorowe_skarpetki: na studia możesz iść zawsze później, jeśli się na coś zdecydujesz i będziesz wiedzieć, że jest Ci to jakoś potrzebne Do twojego zawodu. Natomiast jest wybierzesz ścieżkę, gdzie bardziej opłacają się jakieś szkolenia i certy to studia Ci do niczego nie będą potrzebne. Jeśli bym nie wiedziała na co chce iść to bym nie szła. Szkoda marnować czas, hajs na coś co Ci się nie przyda.
@lubie_kolorowe_skarpetki: Ja bym napisała maturę i wtedy wyjechała. Może Ci się nawet teraz nie przydać, ale to kwestia 2 miesięcy i będziesz miała zawsze maturę w zanadrzu. Nie wiem ile w życiu przepracowałaś, ale ja z perspektywy długiej pracy fizycznej w życiu, a następnie pójścia na wymarzone studia, zdecydowanie wolę studiować. Jeśli rodzina umożliwia Ci studia, jest chętna do wsparcia Cię - to warto z tego skorzystać. Tylko najpierw dobrze się
Generalnie znaczna część rodziny wywiera na mnie presję, że powinnam iść na studia, nie ważne jakie - ale ważne żeby były.