Wpis z mikrobloga

Próbuję znaleźć #akumulator do samochodu, jednak wszystko co znajduję w internecie nie pokrywa się z obecnie znajdującym się w samochodzie. Czy mogę prosić o pomoc / podpowiedź jaki model akumulatora powinienem kupić i na co zwrócić uwagę?
Zastanawiam się czy poprzedni właściciel wsadził coś innego niż rekomendowane....
Samochód to Hyundai I20, 2013, 1.1 CRDI. Przesyłam zdjęcia akumulatora obecnie znajdującego się w samochodzie, w komentarzach wymiary.
#samochody #hyundai #motoryzacja #motomirko #mechanikasamochodowa #mechanika
Taryfikatort - Próbuję znaleźć #akumulator do samochodu, jednak wszystko co znajduję ...

źródło: comment_16145937461c1eStdvn2advADGMDJXAv.jpg

Pobierz
  • 20
@Taryfikatort: nie ma tu dużej filozofii
1) żeby pasował w miejsce pod maską
2) żeby biegunowość się zgadzała
3) jak największy prąd rozruchowy
4) jak jeździsz krótsze dystanse to mniejsza pojemność żeby szybciej go alternator podładowywał
ale jak tak rzuciłem okiem w internet to wychodzi że ciężko tam coś dobrać bo są dość dziwne wymiary
Ważne, żeby nie dać za dużo, bo alternator nie da rady naładować.


4) jak jeździsz krótsze dystanse to mniejsza pojemność żeby szybciej go alternator podładowywał

ale jak tak rzuciłem okiem w internet to wychodzi że ciężko tam coś dobrać bo są dość dziwne wymiary


@Pangia: @jakis_login: widzę, że mity świetnie się trzymają. Nie ma żadnego powodu dla którego większy miałby być niedoładowany, tłumaczenie z pierwszej lepszej strony:

Przy okazji należy
Większa ilość pobranej podczas rozruchów energii oznacza oczywiście dłuższy czas jej odbudowywania, jeśli więc samochód nie pokonuje dłuższych dystansów to w trosce o trwałość akumulatora najbezpieczniej byłoby go okresowo doładowywać prostownikiem


@HetmanPolnyKoronny: cytujesz i dajesz argumenty przeciwko sobie, no to jaki to ma sens? poza tym wątpię żeby do takiego małego diesla wkładali w fabryce akumulator na prawie 70 ah
@Pangia: otóż nie. Autor ma tu na myśli jedynie, że jak odpalasz auto na tyle krótko, że nie zdąży naładować tego co się zużyło na odpalanie, to warto podłączyć prostownik lub dać mu popracować. Z większego akumulatora nie jest pobierane więcej energii, ilość energii do odpalenia jest stała, obojętnie jaki akumulator tam wsadzisz, a większy akumulator wciąż ma tu przewagę, bo po pierwsze więcej razy można odpalić na chwilę zanim wyładuje
no ale to i tak te 5-10 minut auto powinno pochodzić, zależnie od tego jaki prąd daje alternator, a nie wiemy ile op jeździ, przecież są ludzie co wożą się 2-3 km do pracy bo im się nie chce przejść


@Pangia: takim co jeżdżą 2-3km nie ma co polecać specjalnie mniejszej pojemności, tylko właśnie większy niż producent przewidział. Co do zasady większy będzie lepszy, ale to wyższe koszta, a nie każdy