Wpis z mikrobloga

9LAT CDA!!!!
Taki nagłówek zapraszał nas do rocznicowego numeru 111 CD-Action w którym na płycie otrzymaliśmy bohatera dzisiejszego wpisu.

Scrapland - Produkcja zasłużonego w branży gier American McGee faceta odpowiedzialnego za design takich niszowych tytułów jak
Doom, Quake czy The Sims. Jego osobiste premiery to mroczne przedstawienie Alicji w Krainie czarów pod tytułem American McGee’s Alice i następnie Scrapland oraz BAD DAY L.A które polską premierę miały bezpośrednio w CD-Action.

Scrapland było niczym innym jak miszmaszem kosmicznego GTA z wyścigowym shooterem na statkach.
Przemierzanie otwartej planety w pojeździe, który mogliśmy dowolnie udoskonalić wedle potrzeb - do różnych konfrontacji od wyścigów po walki powietrzne.
Rdzeniem zabawy była fabuła i wynikającej z niej śledztwo. Jako dziennikarz badający tajemniczą sprawę morderstwa biskupa - Tajemniczą o tyle że każdy robot na planecie jest nieśmiertelny, ze względu na istniejące tam maszyny replikujące.
Jednak tutaj ktoś usuwa z bazy zapisy pewnych osób a następnie ci giną w "naturalnych" wypadkach będących niefortunnym zbiegiem okoliczności.
Crème de la crème były wysokiej jakości filmy inspirowane studiem Pixara dla których tak na prawdę w to grałem jako dzieciak.

Bo to właśnie fabuła była dominującym elementem stojącym za sukcesem gry, sam gameplay robił się nudny z powodu długość i powtarzalnośći 16 godzin, tyle średnio potrzeba na jej pokonanie. Z czego sporą część stanowiły walki w pojazdach. Jeżeli ktoś lubił tego typu gry to zdecydowanie bawił się dużo lepiej.

Każda lokacja miała swoje zasady i regulaminy. Wchodząc do biura policji musieliśmy zachowywać się zupełnie inaczej niż będąc w redakcji. Tutaj pomagały nam owe maszyny które pozwalały nam przyjąć formę dowolnego robota.
Każdy robot miał swoje umiejętności oraz strefy po których mógł się poruszać ze względu na wykonywaną prace. Oczywiście nie było to aż tak proste w każdej chwili mogliśmy zostać zdemaskowani przez policjantów.

Data premiery 11.2004
CD-Action: 04.2005
Średnia Metacritic: 72/100
Średnia graczy: 82/100
Ocena GryOnline: 70/100
PC Gamer 66/100
IGN 83/100
GameSpot 76/100

Jak sami widzicie, oceny były dobre, następnie spójrzcie na datę premiery. I zobaczcie jakie tytuły trafiały wtedy do sklepów ... GTA San Andreas, Battlefield 2, Half Life 2, F.E.A.R, PSYCHONAUTS, Halo 2, Doom 3, Far Cry, Prince of Persia i jeszcze dwadzieścia innych gier będących w top100 wszechczasów. W taki sposób małe ale ambitne studio przegrało wyścig o klienta i szybko wybrało rynek docelowy jako dodatek do czasopism.

Chcesz być wołany? Zostaw plusa w tym wpisie.
Nie chcesz powiadomień? Daj na czarnoliste - #gryzgazetek.

trejn - 9LAT CDA!!!!
Taki nagłówek zapraszał nas do rocznicowego numeru 111 CD-Actio...

źródło: comment_1614624859cY9i4cJsQ4PDj7NFEnTM8z.jpg

Pobierz
  • 17
@Smyrky: Z gier które wyszły w ostatnich latach miałem więcej radochy z takich o kwadratowo pikselowej grafice.
Beatcop,Kingdome New Lands,Factorio,Prison Architect i pewnie coś jeszcze by się znalazło.
A,Papers please.
@trejn: Pamiętam artykuł o WoWie z tego numeru. Parę lat później sam wsiaknalem na prawie 10 lat. A sam scrapland wspominam bardzo ciepło, ale za to startopie ogrywałem chyba parę razy. Nam nadzieję na recenzję ( ͡° ͜ʖ ͡°).
@trejn mam ten numer. Pamiętam, że jak zainstalowałem Scrapland, to na moim ówczesnym komputerze strasznie się zacinał. Odinstalowałem go i mimo, że jakiś czas później miałem upgrade kompa, to jakoś zapomniałem o tej gierce i już nigdy do niej nie wróciłem ( ͡° ʖ̯ ͡°)