Wpis z mikrobloga

W koncu wzięto sie za Pulaskeigo na Brzeźnie. Gdanscy kierowcy sa mistrzami w parkowaniu na chodnikach i trawnikach, ale to co tam bylo to przechodziło ludzkie wyobrazenie. Trawniki zostana "podniesione" o 30 cm, chodniki wymienione oraz zrealizowane nowe nasadzenia. Biorac pod uwage ostatnie wycinki, jest to dobra nowina, byle tylko nie skonczylo sie na jednorazowej akcji pijarowej
https://www.wykop.pl/link/6030201/metamorfoza-nadmorskiej-ulicy-w-brzeznie/
https://m.trojmiasto.pl/wiadomosci/Metamorfoza-nadmorskiej-ulicy-w-Brzeznie-n154620.html
#gdansk #trojmiasto #samochodoza #stopcham
Pobierz
źródło: comment_1617037765b7jaCVZyRHNNGECRREpa8u.jpg
  • 12
@bambaryua: W okolicy nie ma żadnego parkingu gdzie mieszkańcy ul. Pułaskiego mieliby możliwość zaparkować. Dobrym rozwiązaniem byłby pas do parkowania w ciągu ulicy ale szerokość ulicy jest za mała. Ciekaw jestem czy Urząd Miasta przedstawi jakieś rozwiązanie dla mieszkańców.
@bambaryua: Uważasz ze gdyby wprowadzono strefę płatnego parkowania to zamiast trawników zrobiliby miejsce do parkowania? Urząd daje propozycję wprowadzenia strefy płatnego parkowania ale nie jest w stanie powiedzieć ile miejsc parkingowych planuje wyznaczyć. Nie ma informacji ilu mieszkańców obrębu strefy posiada samochody i byłoby chętnych wykupić abonament.
@uvs: do samego projektu nie zagladalem, wiem, ze ta alternatywa byla i mieszkancy z niej zrezygnoeali. Problem ogolnie wszystkich Polakow jest taki, ze uważamy, ze prawo do do poruszania sie autem i parkowania jest prawem wrodzonym, rodzisz sie i ma to byc Ci zagwarantowane, a kij z obywatelami ktorzy sie autem nie poruszają. Samochody zagarnely wiekszosc przestrzeni miejskiej. Kazdy musi miec parking pod domem, pod pracą, pod sklepem, pod kinem itd..
@bambaryua: Mieszkańcy zrezygnowali bo miasto nie przedstawiło nic konkretnego poza wysokością abonamentu. 10zł/msc to małe pieniądze ale pozostaje kwestia czy opłacający będzie miał fizyczną możliwość znalezienia miejsca parkingowego. Jeśli na ulicy parkuje przypuśćmy 50 samochodów należących do mieszkańców a miasto zadysponuje 20 miejsc parkingowych, to abonament płacą wszyscy a zaparkują nieliczni.
Ulica jest zdewastowana i słusznie potrzebuje zieleni, ale dla mieszkańców którzy posiadają samochody miasto powinno znaleźć jakieś rozwiązanie. Nie uważam
@uvs: Tylko gdzie to miejsce parkingowe dla njch mialoby byc? w miescie juz jest za duzo samochodow, a badania przeprowadzone w stanach pokazaly, ze niezaleznie ile miejsc parkingowych zrobisz, one i tak wszystkie sie zapełnia. Przystosowanie miasta do samochodow to slepa uliczka. Powinno sie postawic na rozwoj komunikacji i ścieżek rowerowych, a takze projetkowanie miasta tak, zeby w każde miejsce moc dojść w 15 min. Oczywiście to wymaga tez zmiany myslenia
@bambaryua: To jest melodia dalekiej przyszłości. Zobacz jak długo trwa projekt Nowej Politechnicznej, o lepszej komunikacji południowej części Gdańska napisano już wiele, w Letnicy buduje się wieżowce a do najbliższego przystanku mieszkańcy będą mieli ok 1km. W Gdańsku najpierw się buduje a później szuka rozwiązań komunikacyjnych.
Wracając do ul. Pułaskiego, moim zdaniem dobrym rozwiązaniem byłoby zwężenie jezdni do szerokości auta, budowa miejsc parkingowych z ażurowych płyt wypełnionych trawa i dalej chodnik.
@uvs: w kontekście samej ulicy pulaskiego trzeba jednak pamietac, że w duzej mierze sa to domy z "posesjami", wiec jest to też duza wygoda mieszkancow by nie paroowac w "ogrodku". Ażurowe plyty parkingowe to dobre rozwiaznie, jednak to wciaz jest mniejsze zło. Jedyna opcja na parkingi w miescie, to te pod ziemia
Co do początku twojego komentarza to sie zgadzam, idzie to wszystko za wolno
@bambaryua: Pułaskiego to ok 11 domów jednorodzinnych, 6 domów wielorodzinnych i blok na 100 mieszkań. Osobiście wolałbym parkować w ogródku niż ryzykować utratę lusterka na wąskiej ulicy. Zobaczymy czy będą jakieś konsultacje z mieszkańcami odnośnie projektu przebudowy.