Wpis z mikrobloga

  • 132
@korni007 widzę że pan nowy w branży. To panu powiem że większość maszyn (nie tylko samolotów) ma coś takiego jak dokumentację techniczną. W niej często gęsto są ciekawe pozycje typu jakie części stosować, na jakich jest gwarancja, jak przechowywać ta część/maszynę, gdzie można ją używać.

Jak myślisz, dlaczego firmy stosują kontrolery czy sterowniki po cenach odpowiadających ich masie w złocie? Bo jak coś się #!$%@? to mają dupochron. #!$%@? z tym że
@Czarny-rycerz_40k powodów jest na pewno mnóstwo ale ja Ci podam najważniejszy:

Ze względu na zmieniające się ciśnienie powietrza wraz z wysokością instalacja paliwowa w samolocie nie może być w 100% szczelna. Muszą być w niej ujścia pozwalające na wyrównanie ciśnienia spowodowane rozszerzającym się powietrzem. Paliwa lotnicze są płynne na otwartym powietrzu, LPG nie także jakakolwiek nieszczelność skutkowałaby ciągłym ulatnianiem się gazu i utratą paliwa.