Wpis z mikrobloga

Jestem rowerowym laikiem - mógłby ktoś powiedzieć czy ten Triban to sensowna opcja? Szukam roweru uniwersalnego - na dojazdy w mieście z punktu A do punktu B, pojeżdżenie żeby schudnąć, jednodniową turystykę rowerową, jak i kilkudniowe wyprawy z sakwami.
Bardzo podpasował mi wizualnie, jeśli chodzi o napęd to z tego co czytam są zwolennicy i przeciwnicy napędów 1x, ale po tym co czytałem to dla mnie powinien być wystarczający i sensowniejszy do gravela od napędów szosowych (a GRX-y z dwoma blatami to już raczej w modelach od ok. 6k). Zastanawiają mnie te mniejsze koła 650b, raczej rzadko spotykane - mógłby ktoś wytłumaczyć na co w praktyce będzie miało to wpływ? Jeżeli tylko na to, że rower będzie "wolniejszy" to nie przeszkadza mi to, ścigać się nie będę, a niektórzy wręcz polecają takie koła dla karakanów (mam 172 cm wzrostu). Czy są jakieś inne minusy w stosunku do standardowych kół? Czy w razie potrzeby można w przyszłości zmienić koła na większe 700c i jest tutaj pełna kompatybilność?

https://www.decathlon.pl/p/rower-gravelowy-grvl520-1x11-sram-apex-1-meski/_/R-p-313016?mc=8587698

#rower #gravel #triban
  • 11
@PC08: w razie czego można wrzucić koła 700c, Decathlon pisze że można wrzucić max 42mm wtedy. @k3lt: Co do baranka, to raczej kwestia gustu, ja wolę baranka niezależnie od tego czy jeżdżę po mieście, po terenie czy po asfalcie.
@PC08: 650b to w teorii mniejsze kolo. W praktyce opona na 650b jest większa (wysokość) co daje nam rozmiar porównywalny z 700c. Jaki to ma wpływ na jazdę? Opona ma większą powierzchnię przez co ma lepsze tłumienie nierówności drogi.
@Derrin: Z racji znacznie węższej kierownicy rower zachowuje się bardzo nerwowo kiedy próbujesz manewrować obok samochodów (zresztą to samo tyczy się jazdy w terenie) do tego chodniki / krawężniki przez co trzeba jeździć w górnym chwycie, nie wspominając o tym że w mieście pokonujemy raczej krótsze odległości przy tym dość często hamując / zatrzymując się więc z barankiem masz znacznie słabszy i mniej pewny dostęp do klamek hamulcowych porównując z flatbarem.
@k3lt: Ja nie mam z tym żadnych problemów. Dolnego chwytu i tak niemal nie używam, bo niemal wtedy leżę. Nawet mam dodatkowe małe klamki do hamowania nie trzymając rąk na baranku, ale to właśnie górny chwyt na nim jest dla mnie najwygodniejszy. Największy minus jaki ja widzę to ręce, które są na krawędzi kierownicy i to one pierwsze dostają przy jakiejś przecierce o ścianę itp.
@k3lt: A moim zdaniem węższa kierownica jest lepsza do jazdy po mieście. Przy szerokiej kierownicy trzeba cały czas być niezwykle skupionym by nie zahaczyć o jakiś znak albo lusterko samochodu. Węższa kierownica ma więcej luzu po bokach i pozwala na większy margines błędu.
Nie przepadam za jazdą między samochodami, więc po mieście tam gdzie tylko jest taka możliwość będę poruszał się ścieżkami rowerowymi. A do większości miejsc w które dojeżdżam to przez zdecydowaną większość trasy te ścieżki rowerowe są. Dlatego tym nie będę sugerował w żadną stronę.

Skoro nie widać większych minusów to będę polował na tego Tribana i zamawiam jak tylko się pojawi, oby się udało wstrzelić :D
@k3lt: ale przecież na baranku to w 90% jeździ się na górnym chwycie, dolny jest do zjazdów lub gdy masz kawałek równej pustej prostej,

Im węższa kierownica w mieście tym lepiej imo
Szeroka to do lasu, strasznie wkurzają MTB w mieście co zajmuje 3/4 ścieżki przez tą kierownicę i trudno go nawet wyprzedzić
@k3lt: chyba sam nie jezdziles na baranku :p na poczatku moze troche dziwnie jest jeśli chodzi o wchodzenie w zakręty - @PC08 to bardziej przypomina jazdę motorem niż rowerem, ale górny chwyt (gdzie masz dostęp do hamulców) jest bardzo wygodny, dolny jest mega spoko jak np. wieje mocny wiatr centralnie na twarz - daje to pare km, jest cudowny na długie dystanse - ręka Cie boli? nie ma problemu, zdejmujesz chwytasz