Wpis z mikrobloga

Jestem rowerowym laikiem - mógłby ktoś powiedzieć czy ten Triban to sensowna opcja? Szukam roweru uniwersalnego - na dojazdy w mieście z punktu A do punktu B, pojeżdżenie żeby schudnąć, jednodniową turystykę rowerową, jak i kilkudniowe wyprawy z sakwami.
Bardzo podpasował mi wizualnie, jeśli chodzi o napęd to z tego co czytam są zwolennicy i przeciwnicy napędów 1x, ale po tym co czytałem to dla mnie powinien być wystarczający i sensowniejszy do gravela od napędów szosowych (a GRX-y z dwoma blatami to już raczej w modelach od ok. 6k). Zastanawiają mnie te mniejsze koła 650b, raczej rzadko spotykane - mógłby ktoś wytłumaczyć na co w praktyce będzie miało to wpływ? Jeżeli tylko na to, że rower będzie "wolniejszy" to nie przeszkadza mi to, ścigać się nie będę, a niektórzy wręcz polecają takie koła dla karakanów (mam 172 cm wzrostu). Czy są jakieś inne minusy w stosunku do standardowych kół? Czy w razie potrzeby można w przyszłości zmienić koła na większe 700c i jest tutaj pełna kompatybilność?

https://www.decathlon.pl/p/rower-gravelowy-grvl520-1x11-sram-apex-1-meski/_/R-p-313016?mc=8587698

#rower #gravel #triban
  • 11
@PC08: w razie czego można wrzucić koła 700c, Decathlon pisze że można wrzucić max 42mm wtedy. @k3lt: Co do baranka, to raczej kwestia gustu, ja wolę baranka niezależnie od tego czy jeżdżę po mieście, po terenie czy po asfalcie.
@PC08: 650b to w teorii mniejsze kolo. W praktyce opona na 650b jest większa (wysokość) co daje nam rozmiar porównywalny z 700c. Jaki to ma wpływ na jazdę? Opona ma większą powierzchnię przez co ma lepsze tłumienie nierówności drogi.