Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
muszę publicznie przeprosić :-)
@Im_from_alaska:
trochę ironizowałem w jego wątku na temat roweru CX : https://www.wykop.pl/wpis/56747243

okazuje się że po analizie kilkunastu tras, spojrzeniu na moją charakterystykę używania roweru w ostatnim roku, statystykę terenu, pomijając już serce do kierownicy z rogami...

A dodatkowo przymierzeniu się do #gravel. ..

stwierdzam że mój następny rower to będzie...

cyclocross ¯_(ツ)_/¯

życie jest przewrotne

#rower #cx #oswiadczenie #kolarstwo
  • 11
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Im_from_alaska: tej, oglądam sobie w necie CX 100, na start myślę że styknie, cena spoko, no i zdecydowanie wolę specyfikę działania SRAM jak Shimano, a przesiadka z 1/11 na 1/11 będzie łatwiejsza niż dwublat :-)

zapewne koła do zajechania i wymiany, ale ten żarówiasty kolor ma swój urok... No i będzie mi pasować do ciuchów :)
  • Odpowiedz
@hiperchimera: ja tam jestem zdania ze rowery w takiej kolejnosci powinienem mieć:
Szosa endurance z opcją na road+, szosa race, przełaj, mtb, miejski, gravel.
A ze nie przepadam za mtb (mimo ze jakis tam podstawowy nawet mam i od niego zaczynalem swoja przygodę z rowerami) to skoncze swoja przygodę na przelaju.
Gravel wydaje mi sie przereklamowany, a zabawe w bikepacking sie nie planuje pchać.
Smiem twierdzic ze mimo zasady n+1 to
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Hipodups: "Gravel wydaje mi sieci przereklamowany" na pewno cenowo...

zrobił się taki hype na te rowery, że znaleźć w sklepie to jak spotkać yeti na szlaku.

masa ludzi zaczęła to reklamować jako rower uniwersalny, sam nawet się nosiłem z zakupem Marina Gestalt 2... Ale w końcu stwierdziłem że po co i zacząłem budować swoją maszynę.

Na razie upalam na hybrydzie na bazie MTB, sztywny widelec, 1x11, skrócona kiera 60cm, krótkie rogi,
  • Odpowiedz
@hiperchimera: moj mtb ma okolo 15kg moze to jest spraiwa ze zq nim nie przepadam. Szosa endurance gotowa do jazdy ma 10.2kg wersja race ktorą buduje ma sie zmiescic w 7.5kg.

ja do graveli nie do.konca jestem przekonany bo jakos tak troche dinozaur jestem i np. uwazam ze zamiast gravela cx fajnieszy, a ze w szosie tarcze na ogol są zbędne co dla wielu dzis jest juz ogromną herezją :)
  • Odpowiedz
@ShortyLookMean: moim zdaniem glowna roznica przelaj opona max 33, lzejszy, inna geometria by moc komfortowo rower nosic na garbie, gravel szersze opony, na ogol bardziej komfortowa geometria no i pelno punktow mocowan na sakwy i bikepacking co w cx jest zbędne :) no i cx z reguły lżejsze i tańsze :)
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@ShortyLookMean: to chyba tak trochę jak z szosą race i endurance, żeby wyczuć trzeba się przejechać :-)

zasadniczo gravele mają większe możliwości jeśli chodzi o szerokość opon, widziałem już 2" nawet, do typowego CX ciężko wsadzić już 40mm...

No i te słynne mocowania dla bagażu :-) swoją drogą jedynym gravelem z krwi i kości choć wyglądającym (jak to Jan Piątkiewicz ładnie ujął) na "wóz drabiniasty" jest Marin Four Corners
  • Odpowiedz