Wpis z mikrobloga

Patrzcie jaki piękny kawał techniki!

Moskal 2137 należy do segmentu C i jest samochodem osobowym z nadwoziem kombi. Nazywany wymiennie Moskwiczem produkowany był w latach 1976 – 1985 przez rosyjskie zakłady samochodowe AZLK.
Moskal 2137 – historia

Nazwa Moskal 2137 pochodzi od Moskwy, czyli obecnej stolicy Rosji, gdzie swoją siedzibę miały radzieckie zakłady produkcyjne. Model 2137 to odmiana kombi innej osobówki AZLK - Moskala 2140. Produkcja auta rozpoczęła się w 1976 roku, kiedy uznano, że potrzebny jest następca przestarzałego już wtedy Moskala 426/427. Warto wspomnieć, że pojazd przez lata z powodzeniem konkurował z Fiatem 125p i słynną Ładą 2102. Szczególnie porównywany był do Łady, wobec której w bezpośrednim starciu wypadał lepiej. 2137 miał więcej mocy – 75 KM przy 64 KM Łady i większą przestrzeń ładunkową – 1479 l do 1345 l w przypadku Łady. Produkcja Moskala 2137 zakończyła się w 1985 z powodu kryzysu, w jakim znalazły się zakłady AZLK. Po latach stwierdzono, że ten model największą popularnością cieszył się wśród właścicieli domków letniskowych ze względu na swoje wymiary i pojemny bagażnik.
Moskal 2137 – dane techniczne

Moskal 2137 produkowany był w 5-drzwiowej wersji kombi. Gaźnikowy silnik obsługiwany przez 4-biegową, manualną skrzynię umieszczono z przodu pojazdu przy napędzie na tylną oś. W modelu 2137 stosowano wymiennie dwa rodzaje silników. O pojemności 1358 cm3 i 50 KM mocy oraz drugi o pojemności 1478 cm3 przy mocy 75 KM. Osiągi Moskala 2137 pozwalały dzięki temu na uzyskanie maksymalnej prędkości 140 km/h przy przyspieszeniu na poziomie 0-100 km/19 s. Spalanie Moskala 2137 nie przekraczało 10,3 l/100 km.
Moskal 2137 – wymiary

Osobowe kombi miało aż 4250 mm długości i 1550 mm szerokości. Przy wysokości ok. 1480 mm, jego waga wynosiła 1100 kg, co było dobrym wynikiem jak na auto segmentu C z tamtego okresu. Warto wspomnieć również o rozstawie osi Moskala 2137, który wynosił 2400 mm, przy rozstawie przednim 1247 mm i tylnym wynoszącym 1237 mm.
Moskal 2137 - wyposażenie

W stosunku do wcześniejszego 412/408, modernizacja Moskala 2137 była widoczna. Największy remont przeszło wnętrze z deską rozdzielczą, które stały się dużo bardziej ergonomiczne. Moskal 2137 zyskał na również na wyglądzie nadwozia. Niemodna, chromowana atrapa chłodnicy i obramowania reflektorów zastąpione zostały przez kratę z czarnego plastiku. Wymieniono również zewnętrzne klamki na kasetowe – bezpieczniejsze dla pieszych. Wobec starszej wersji najmniej zmienił się tył auta. Zostawiono kojarzące się z latami 60 płetwy. Zmieniono tylko nieznacznie ich położenie zbliżając je do znajdujących się po obu stronach lamp.

źródło: https://autokult.pl/t/52734,moskal-2137

#heheszki #motoryzacja #2137
ArtoWski - Patrzcie jaki piękny kawał techniki!

Moskal 2137 należy do segmentu C i...

źródło: comment_1619193151V0s6ESw3yk8PE7n1SHNrGy.jpg

Pobierz
  • 1