Wpis z mikrobloga

Wymieniałem ostatnio fabryczne amorki w nissanie i nakrętka jak i gwint na amortyzatorze były wysmarowane jakąś biało-żółtą pastą, tak że po zmyciu tego gwint i nakrętka wyglądały na nowe. Co to mógł być za specyfik?
#mechanikasamochodowa
  • 4
  • Odpowiedz
@Crea: smar miedziany to nie to, tutaj pokryta grubą warstwą tym była całą nakrętka i wystający gwint. Wyglądało to troche tak jakby było zalane żywicą
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Roys_Loys: kolor niestety nic nie powie co to za substancja bo to zwykły barwnik, zależny od producenta

połączenie metal-metal? pewnie zwykły towot -
smar wapniowy

i w zasadzie gwinty powinno się smarować, bo to wcale nie wpływa na siłę trzymania, która zależy od sprężystości śruby a nie tarcia gwintu
  • Odpowiedz