Aktywne Wpisy
Lefty +50
co jest doktorku?
Odkąd tylko pamiętam nie lubiłam słodkich papryczek nadziewanych serem, ostre mogłam jeszcze zjeść, ale po słodkich to od razu odruch wymiotny. Pewnego dnia jednak, a był to 17 czerwca 2020 roku, miałam ogromną ochotę na owe papryczki i #!$%@?łam prawie całe dwa opakowania, w towarzystwie kanapki z szynką i keczupu. Następnego dnia chciałam spożyć dwie pozostałe papryczki, ale wszystko wróciło do normy i na sam ich widok miałam ochotę biec do kibla,
Ostatnio zapowiedzieli Victorię 3 i nie licząc tego rome coś tam to nie miałem z tym styczności, postanowiłem kupić i obczaić co to, zanim wyjdzie 3
Mam full wersję z dodatkami i ta gra jest jakaś taka nie wiem, #!$%@??
Co tam można robić oprócz dosłownie kilku opcji politycznych i budowania fabryk?
A jak się weźmie kraj niecywilizowany to już w zasadzie pozostaje pilnować licznika kasy i patrzeć jak upływa czas bo robiąc kilka reform kraj #!$%@? ci rebelia jak za bardzo się pośpieszysz.
I to wszystko? Parę opcji politycznych, suwak z podatkami i wydatkami, kilka badań i skromna dyplomacja?
Handel w zasadzie działa na suwak, ustawiasz ile chcesz i elo.
Ograłem ponad 2 godziny i już nie oddam, ale uważam że utopiłem kasę.
Graliście? Coś poradzicie?
#victoria2
Roleplay roleplay roleplay
Bo opcji gospodarczych jest 8 na krzyż i kilka suwaków.
@PeSS:
No i dobrze, to nie EU4 gdzie jakimś afrykańskim guwnopaństwem możesz podbić cały świat tylko najbardziej symulacyjna gra Paradoxu i ma jak najwierniej oddawać realia, zatem granie państwami unciv (pomijając może Chiny i Japonię które są w stanie
Właśnie Victoria2, ma najbardziej rozbudowany system budowy. By coś zbudować muszą być dostępne surowce, jeśli ich nie ma budowa stoi. Po zbudowaniu nie jest pewne czy fabryka przyniesie zysk. Produkowany towar musi być droższy od surowców. Poza tym wydajność fabryki jest uzależniona od liczby pracowników w fabryce.
Natomiast dyplomacja jest znacznie lepsza od np. EU4, gdzie dyplomacja sprowadza się do sojuszy i wojny. A wy Victorii 2 mamy strefy wpływów
Te kilka suwaków to jest właśnie podstawa. Im wcześniej w grze jesteś, tym podatki mają mniejsze znaczenie na zadowolenie i rozwój (bo mają niską skuteczność). Im bardziej sie rozwijasz przemysłowo, tym społeczeństwo jest bogatsze i zarabiasz więcej, mogąc obniżyć podatki nieco polepszając byt obywateli (obniżając ryzyko rewolucji). Do tego