Wpis z mikrobloga

#meble #tapicer #pytaniedoeksperta #pytanie

Mirki jest sprawa. Pół roku temu moja matula zakupiła sobie narożnik z funkcją spania w pewnej firmie. Po dokładnie 6 miesiącach użytkowania mebla, oparcie zostało lekko odkształcone. W imieniu mamy wysłałem reklamację wraz ze zdjęciami owego defektu, który widać na zdjęciach poniżej. Teraz pytanie- czy jest to wada konstrukcyjna czy nadmiernie eksploatowanie narożnika? Dodam także, że większość czasu jest on złożony. Jakiś jego mość z działu reklamacji stwierdził, że jest to usterka pianki tapicerskiej i reklamacja nie może być uwzględniona. Rozumiem, żeby te odkształcenie było po przeciwnej stronie oparcia, a nie odwrotnie tam gdzie się opiera plecami.. Może się ktoś wypowiedzieć w tej kwestii?

Najlepszy smaczek zostawię na koniec z odpowiedzią z działu reklamacji( ͡° ͜ʖ ͡°)
Wewnetrzny_Recenzent - #meble #tapicer #pytaniedoeksperta #pytanie 

Mirki jest spr...

źródło: comment_1624375366gjj2eZiJyqwwASjJrsiRI9.jpg

Pobierz
  • 25
@Wewnetrzny_Recenzent Składałes reklamację z tytułu rękojmi czy na gwarancję? Co do tego spania okazjonalnego to jest totalny bezsens. Czy podczas zakupu było to w jakiś sposób określone czy dopiero w karcie gwarancyjnej, którą dostałeś z towarem mogłeś się o tym dowiedzieć? Napisz reklamację z tytułu rękojmi i podkreśl, że przecież śpisz okazjonalnie - raz na dobę^^. Sprawdź proszę czy informacja o tym, czym jest spanie okazjonalne wg nich była dostępna podczas zakupu.
@luxphere: Jest karta gwarancyjna tzn. jest to zwykła kartka A4, sporo punktów małym druczkiem. Pewnie moja mama tego nawet nie czytała. Musiałbym sam się zapoznać z całą treścią. A na dokumencie sprzedaży, nie ma nic napisane o tym, że to narożnik do spania okazjonalnego. Też mnie to #!$%@?ło na łopatki. Wstawiam zdjęcia karty gwarancyjnej i dowodu zakupu.

Przeczytałem tę pseudo kartkę gwarancyjną i nic tam nie ma o spaniu okazjonalnym XD
Wewnetrzny_Recenzent - @luxphere: Jest karta gwarancyjna tzn. jest to zwykła kartka A...

źródło: comment_1624381527SZ5AKXbU03yxVoxocTZL4F.jpg

Pobierz
@luxphere Mogę jeszcze dodać, że od zakupu nie minęło 12 miesięcy, więc istnieje domniemanie, że wada ta znajdowała się tam od samego początku. I jedź z nimi, bo czy to narożnik za 8 stów czy za 5 kafli nie ma znaczenia. Kupujący ma swoje prawa, które może wykorzystać. Jeśli sklep uważa, że wada powstała na skutek złego użytkowania to niech to udowodnią.
@luxphere:

Jeśli sklep uważa, że wada powstała na skutek złego użytkowania to niech to udowodnią.


To samo im napisałem w mailu, w którym ich wyśmiałem wprost, że napisali jakieś niewystarczające uzasadnienie, niepoparte żadnymi dowodami, że narożnik doznał w ciągu zaledwie 6 miesięcy jakiegoś uszkodzenia z powodu nadmiernej eksploatacji i normalnego, a nie OKAZJONALNEGO SPANIA XD W domu nie ma żadnych zwierząt ani dzieci. Większość czasu jest on po prostu złożony do
@Wewnetrzny_Recenzent 10 lat sprzedawałem w pracy między innymi takie narożniki. I 10 lat przyjmowałem reklamacje na takie wady. Dobrze wiem w jaki sposób zrobione są te oparcia. Stary, tu trzeba zagrać reklamacją z tytułu rękojmi z podkreśleniem, że to spanie "okazjonalne" zostało ukryte podczas zakupu lub, że nie było podziału na narożniki z funkcją spania a narożniki z funkcją spania okazjonalnego ( jak to śmiesznie brzmi^^). Możesz też napisać, że chcesz by