Wpis z mikrobloga

@randomm13: @Arielx: Takie trochę marudzenie. Zrób dwa małe albo jeden większy fajny projekty w swoim ulubionym języku od początku do końca i ogarniaj je dobrze, i powinno być ok na start. Nie ograniczaj się do pozycji juniorów, uderzaj wszędzie gdzie nie jest napisane "senior" - tytuły i tak są baaarrdzo różnie traktowane w firmach. Ja zaczynałem w PL na praktykach, ale bardzo szybko uderzyłem w rynek zagraniczny i teraz większość
@pedrollo: chciałbym aby było tak jak mówisz. Programuje w javie. Mam kilka projektów na githubie mniejszych, teraz kończę robić aplikację do faktur w javie, myślę że to duży projekt. Jestem studentem informatyki. Szkoda, że nie będę miał czasu na pracę nad projektem bo w wakacje prawdopodobnie będę jechał do pracy fizycznej do holandii.
@randomm13 ostatnio szukaliśmy juniora do zespołu i to jest dramat. Chętnych milion, każdy twierdzi ze pasjonat programowania i że w chwilach wolnych to tylko kod pisze, a jak spytasz sie co to jest interface i po co się go używa to 1 osoba na 12 rozmow mi odpowiedziała mniej więcej dobrze. Największy problem jest taki że nawet jak kandydat przeczytał o jakimś zagadnieniu, to po za definicja nie rozumie po co się
@randomm13 Wymagania w 2018 były takie same jak teraz. Ba w 2015 też ludzie jeczeli że trudno się dostać.

Problem jest taki, że część ludzi tak jak pisze @pedrollo robi jakieś cuda wianki w tym CV, a na etapie screeningu idzie to w plecy.

Poza tym potrafi być też tak, że juniorzy nasłuchali się, że w it ma start dają 5k to tyle krzyczą mimo, że rzadko kiedy na start tyle dawali.
@randomm13: jakbyś za granicę poszedł do pracy it, a nie do fizycznej to raz szybko byś znalazł, a dwa już by Cię nie wypuścili bo na programistę java zapotrzebowanie i pieniądze duże i nie szkodzi, że junior, ale to trzeba być za granicą no i język, ale perspektywy ogromne.