Wpis z mikrobloga

@Roys_Loys: Wentylator zwykle jest załączany na podstawie czujnika temperatury płynu a nie powietrza pod maską (nie licząc samochodów z mechanicznym wtryskiem k-jetronic, gdzie to był często czujnik mierzący temperaturę w okolicy wtryskiwaczy i na jego podstawie był włączany wentylator po zgaszeniu silnika aby benzyna w przewodach nie odparowała utrudniając rozruch).
@biskup2k: @bigger: ok, ale jeśli temperatura w komorze silnika jest wysoka to płyn chłodniczy również nie oddaje ciepła? Wydaje mi się że dodatkowo przedmuch jest bardzo blisko termostatu przez co płyn dodatkowo jest podgrzewany.
@Roys_Loys: No cos tam oddaje, ale jak Ci @biskup2k napisalem wyzej - wiekszosc bierze z plynu temerature, a spaliny z EGRA nie podniosa w zaden znaczacy sposob temperatury plynu. Oczywiscie mozesz miec tez wiskoze na wentylatorze. Wtedy jakos tam ma to wplyw, ale rowniez uwazam, ze marginalny.

Dobrze, ze nie napisales co to za auto. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Temperature masz za wysoka? Ale co gotuje sie?
@bigger: renault master 3, niestety nie ma tam wskaźnika od temperatury. Wydaje mi się że płyn nie oddaje temperatury tak jak powinien. Wentylator załącza się praktycznie po każdej trasie. Bez względu na to jaka jest pogoda- czy gorąco czy chłodniej.
@Roys_Loys: spaliny po drodze mijają chłodnice egr, gdzie są chłodzone nie tylko pędem powietrza, ale też płynem chłodniczym. To nie jest tak też, że spaliny non stop lecą do dolotu. Egr się otwiera tylko w danych warunkach. Nie jest otwarty non stop.
Wydaje mi się że płyn nie oddaje temperatury tak jak powinien


@Roys_Loys: to go wymień

niestety nie ma tam wskaźnika od temperatury

czyli adblue z dpfem, może filtr jest zapchany, próbuje go dopalić i włącza co się da żeby zwiększyć obciążenie silnika i przez to się bardziej dogrzewa?