#motoryzacja #znakidrogowe #skrzyzowanie #przepisydrogowe #bytom wjeżdzając na skrzyżowanie nie mamy znaku o drodze z pierwszeństwem ani znaku 'ustąp pierwszeństwa'. Na wjeździe na tę ulicę również nie ma znaku o drodze z pierwszeństwem. Czy to nie sprawia, że powinniśmy traktować to skrzyżowanie jako równorzędne? Jednak ulice poprzeczne, zarówno lewa jak i prawa, mają znaki STOP i linię zatrzymania
@Jacv: Jak poprzeczne mają stopy to pewnie na początku ulicy jest znak "droga z pierwszeństwem", który nie jest odwoływany przez skrzyżowanie tak jak znaki zakazu i nie musi być ciągle powtarzany.
@Jacv: Jest jeszcze temat kształtów znaków "Ustąp pierwszeństwa" i "Stop" - specjalnie nie są okrągłe aby było jasno wiadomo jaki znak stoi patrząc nań od tyłu. Zgodnie z przepisami na początku tej ulicy powinien być znak D-1 ale w praktyce często się je pomija (jak to w Polsce - prawo sobie a życie sobie).
@Jacv: Najpierw światła, póxniej pionowe a na końcu poziome znaki. Tutaj drogi po lewej i prawej stronie maja linię ciągła przed wjazdem i do tego napis STOP przed linią.
@smk666: czyli wjeżdzając na skrzyżowanie z pierwszego screena powinniśmy się rozglądnąć na prawo i lewo, a jak zobaczymy że po bokach stoją znaki STOP to dopiero wiemy, że mamy pierwszeństwo?
@Jacv: Tak jest. Podobnie gdyby stały znaki, które po kształcie rozpoznasz nawet od tyłu. Chociaż dla pełni zgodności powinien stać D-1 na początku tej ulicy.
@bigos555: Jasna sprawa, tylko na screenie była jakaś podrzędna uliczka z kamienicami to założyłem, że skrzyżowania są co kawałek.
@BigDaddyy: chodziło mi o absurd, że jadąc po drodze głównej nie wiemy, że na głównej jesteśmy i że musimy się rozglądać po uliczkach podporządkowanych i wypatrywać ich znaków
@Jacv: Zawsze się zastanawiałem, czy to jest zupełnie oczywiste, czy może jakiś mundrowaty policjant powie mi: Panie, pan musi patrzeć na znaki jakie ma pan, a nie jakie maja inni.
@bigos555: Art. 5. Prawo o ruchu drogowym 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani stosować się do poleceń i sygnałów dawanych przez osoby kierujące ruchem lub uprawnione do jego kontroli, sygnałów świetlnych oraz znaków drogowych, nawet wówczas, gdy z przepisów ustawy wynika inny sposób zachowania niż nakazany przez te osoby, sygnały świetlne lub znaki drogowe. 2. Polecenia i sygnały dawane przez osoby kierujące ruchem lub uprawnione
@Ironus: Ale nie osobno. Nie ma poziomego znaku ustąp pierwszeństwa który mógłby być sam, ale pionowy już jak najbardziej może być. Więc skończ proszę wprowadzać ludzi w błąd.
@bigos555: Mordo, co to ma do rzeczy? Napisałeś, że pionowe mają pierwszeństwo, co jest totalną bzdurą. Teraz wymyślasz jakieś argumenty z dupy. Tak, P-13 jest uzupełnieniem do A-7. Co z tego? Dalej ma się to nijak do tego, że pionowe i poziome mają ten sam poziom ważności. Plus na sytuacji u OP P-13 i A7 występują razem, więc znowu strzelasz sobie w stopę.
wjeżdzając na skrzyżowanie nie mamy znaku o drodze z pierwszeństwem ani znaku 'ustąp pierwszeństwa'. Na wjeździe na tę ulicę również nie ma znaku o drodze z pierwszeństwem. Czy to nie sprawia, że powinniśmy traktować to skrzyżowanie jako równorzędne? Jednak ulice poprzeczne, zarówno lewa jak i prawa, mają znaki STOP i linię zatrzymania
Bytom, Chrzanowskiego/Batorego
Jak poprzeczne mają stopy to pewnie na początku ulicy jest znak "droga z pierwszeństwem", który nie jest odwoływany przez skrzyżowanie tak jak znaki zakazu i nie musi być ciągle powtarzany.
Jest jeszcze temat kształtów znaków "Ustąp pierwszeństwa" i "Stop" - specjalnie nie są okrągłe aby było jasno wiadomo jaki znak stoi patrząc nań od tyłu. Zgodnie z przepisami na początku tej ulicy powinien być znak D-1 ale w praktyce często się je pomija (jak to w Polsce - prawo sobie a życie sobie).
Takie coś znalazłem:
https://www.forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?f=3&t=28527
@smk666: Tylko jeżeli:
Tak jest. Podobnie gdyby stały znaki, które po kształcie rozpoznasz nawet od tyłu. Chociaż dla pełni zgodności powinien stać D-1 na początku tej ulicy.
@bigos555:
Jasna sprawa, tylko na screenie była jakaś podrzędna uliczka z kamienicami to założyłem, że skrzyżowania są co kawałek.
@Jacv: Zawsze się zastanawiałem, czy to jest zupełnie oczywiste, czy może jakiś mundrowaty policjant powie mi: Panie, pan musi patrzeć na znaki jakie ma pan, a nie jakie maja inni.
@BigDaddyy: znaki pionowe i poziome są równoważne
Art. 5. Prawo o ruchu drogowym
1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani stosować się do poleceń i sygnałów dawanych przez osoby kierujące ruchem lub uprawnione do jego kontroli, sygnałów świetlnych oraz znaków drogowych, nawet wówczas, gdy z przepisów ustawy wynika inny sposób zachowania niż nakazany przez te osoby, sygnały świetlne lub znaki drogowe.
2. Polecenia i sygnały dawane przez osoby kierujące ruchem lub uprawnione
@Ironus: Ale nie osobno. Nie ma poziomego znaku ustąp pierwszeństwa który mógłby być sam, ale pionowy już jak najbardziej może być. Więc skończ proszę wprowadzać ludzi w błąd.
Plus na sytuacji u OP P-13 i A7 występują razem, więc znowu strzelasz sobie w stopę.
@Ironus: #!$%@? pan, nic takiego nie napisałem.
@Ironus: Jaki jest poziomy znak ustąp pierwszeństwa o tej samej ważności?
@Ironus: Masz odlot.
@bigos555: sory, to BigDaddy napisał. Zwracam honor.
@bigos555: Nie ma, bo nie musi być. Co nie znaczy, że pionowe mają pierwszeństwo nad poziomymi tak jak pisał BigDaddy i o czym był cały mój wywód.
Edit. Napisałeś, że w przypadku znaków pierwszeństwa nie mam racji i znaki pionowe i poziome nie są równoważne. W jaki
Nie ma priorytetu znaków pionowych nad poziomymi, mają one taką samą ważność.
W był wcześniej na tej ulicy znak D-1?