Wpis z mikrobloga

@vivanat a jak używałeś? Ja koedyś starą metodą zdjąłem łańcuch i włożyłem do benzyny i zostawiłem. A generalnie to używałem pędzli do czyszczenia łańcuchów.

Z drugiej strony żaden ze mnie pro i robiłem wszystko po linii najmniejszego oporu. ( ͡º ͜ʖ͡º)
@vivanat: Biorę szmatkę, trzymam pod łańcuchem, leję trochę benzyny, chwytam łańcuch i kręcę pedałami. I tak do momentu, aż będę zadowolony z efektu. Wnętrza ogniw jadę patyczkiem kosmetycznym. Zębatki przecieram ścierką nasączoną odrobiną benzyny.
@vivanat żeby zmyć fabryczny smar używam benzyny, denaturatu, brudpura, znowu beznzyny aż będzie przezroczysta
zainwestowalem w baniaki 5l i mam spokój z myciem napędu
jeżdżę na 3 łańcuchy, gotuję je wszystkie razem w wolnowarze w wosku z dodatkiem ptfe z Chin, zmieniam co ok 200km - wyraźnie słychać kiedy potrzebna jest wymiana, jak 3 zużyję to znowu wolnowar, łańcuchy przed gotowaniem przelewam wrzątkiem tylko i są czyste, kasety nie myję, bo mi
@vivanat: do czyszczenia napedu pianka. Mozna tez zdjac lancuch i wytrzasc w piance z racji ze potrafi wchodzic brud miedzy ogniwa a szczota nie do konca zawsze zbierzesz. Zebatki przerzutek tez musisz dobrze wyczyscic. W kwestii smarowania, momum wosk ceramiczny, kapiesz na kazde ogniowo lancucha najlepiej z tylu tam gdzie styka sie z zebatkami, krecisz pedalami i przeskakujesz kazdy bieg przod tyl. Zostawiasz zeby wysel. Wosk trzeba wczesniej dobrze wytrzachac w
@vivanat: Łańcuch - Shake w ksylenie/ terpentynie/benzynie ekstarkcyjnej. Potem shake w wodzie z płynem do garów, potem sama woda i do piekarnika na 10minut w 50stopniach. Kaseta do myjki ultradźwiękowe. Suchy łańcuch do gara z rozpuszczonym woskiem parafinowym+pył ptfe (0,8-1,6 mikrona) plus olej parafinowy.
Trochę #!$%@? ale bardzo długie przebiegi na napędach
@prop: chyba nie doczytałeś do końca co napisał @parowczankreatyny - kompletne mycie robi się tylko raz, żeby zmyć fabryczny smar z łańcucha gdyż lubrykantów się nie miesza, później wystarczy przelać wrzątkiem i wrzucić na chwile do roztopionego wosku. I jest dokładnie tak jak kolega pisze- kosztuje to mniej czasu i pieniędzy niż smarowanie oliwkami i mycie tego odtłuszczaczami za każdym razem, do tego jak szuflujesz łańcuchami to napęd będzie żył dużo
źródło: comment_1626202283bDS3z8XtYC3EeRxn10B60p.jpg