Wpis z mikrobloga

Zamierzam kupić grę z główna mechaniką Area Control. Najczęściej będę grał w składzie 3 / 4 osób, zależy mi na rozgrywce 1-2,5h. Wszyscy jesteśmy średnio-zaawansowani w planszowkach, ale z tą mechaniką graliśmy jedynie w Scythe, który nie do końca mi podszedł. W grach cenimy klimat, siedzimy dużo w przygodówkach. Fajnie, gdyby można było pokombinować, gdyby były różne drogi do zwycięstwa. Poza tym wszyscy lubimy deck building. Kości raczej odpadają.

Na chwilę obecną zastanawiam się nad Inis, Blood Rage i Root. Prośba o porównanie tych tytułów, lub dorzucenie innych jeżeli bardziej pasują.

#grybezpradu
  • 12
@Shen nie jestem ekspertem od planszowek, gram w 3-5 nowych gier rocznie i nie analizuję tego dogłębnie, ale nie wierzę, że będziesz żałował zakupu Roota. Gra jest pięknie wydana, przezabawna i wymaga naprawdę sporo kombinowania. Graliśmy chyba 10 razy już i ja bym chętnie jeszcze popykał
@Shen: Z gier jakie wymienileś to wszystkie są fajne, chociaż nie wiem czy w Blood Rage nie będzie za mało kombinowania, ale skoro siedzicie w przygodówkach to może to będzie właśnie dobre. Z drugiej strony Root sporo traci jeśli nie grasz ze stałą ekipą, taki Inis czy Blood Rage ma się pod tym kątem znacznie lepiej.
Sprawdź sobie jeszcze Lord od Hellas - sporo kombinowania, cztery różne sposoby na wygraną. Daje
@lizakoo o Kemecie słyszałem, że to czysta napierdzielanka, o Cykladach, że to głównie gra licytacyjna. Obie przez to odpadają. Do tego wykonanie nie urywa tyłka.
@Shen: jeżeli masz tylko w miarę stałą ekipę i nie będziesz co chwilę tłumaczyć zasad nowym osobą to brałbym Root w ciemno. Super wykonanie plus niesymetryczne frakcje sprawią, że albo każda gra będzie inna (bo każdy będzie grał różnymi frakcjami) albo każda gra będzie wyzwaniem (jeżeli każdy z was sobie upodoba jakąś frakcje i zacznie ją masterować)
@Shen: brałbym od razu z dodatkiem, bo nie dość, że pozwala grać w 5-6 osób, to wprowadza więcej frakcji do gry w 3-4, a miksować frakcje można (prawie) dowolnie - jest to nawet opisane w instrukcji, jak dobierać frakcje, żeby kazda gra była zbalansowana