Aktywne Wpisy
takiMirek29 +6
Warto #!$%@?ć za kasą kosztem braku czasu wolnego? Ile można tak wytrzymać? Ktoś zjechał psychicznie po dłuższym czasie intensywnej pracy i teraz żałuje? Albo ktoś robil OE i nie siadły mu godziny pracy i z czasem się wypalił?
Skąd się bierze taka chęć do szybkiego dorobienia się po trupach?
30lvl here
#programista15k #pracait #pracbaza
Skąd się bierze taka chęć do szybkiego dorobienia się po trupach?
30lvl here
#programista15k #pracait #pracbaza
25 sierpnia 1960 roku kilka minut po godzinie 9:00 z nieistniejącego już dziś lotniska Gdańsk-Wrzeszcz (dzisiejsza Zaspa) wystartował wyprodukowany w ZSRR samolot Li-2F w wersji fotogrametrycznej. Jego głównym zadaniem było wykonywanie i opracowywanie zdjęć lotniczych w celu sporządzenia map i planów.
Samolot ten należał do PLL LOT (numer boczny SP-LAL) i pieszczotliwie nazywany był "Lucynką". Tego dnia miał wykonać zdjęcia w okolicach Starogardu Gdańskiego, Skórcza, Piaseczna oraz Gręblina. Podczas lotu pilot zameldował, że pogoda jest dobra jednak zdjęcia nie będą wykonywane. Po niecałej godzinie lotu pilot poinformował wieżę kontroli lotów, że wraca na lotnisko w Gdańsku. Była godzina 10:02. Jak się okazało był to ostatni kontakt radiowy z pilotem. Chwilę później na wysokości 2000 metrów, podczas wykonywania manewru zakrętu, od samolotu urwało się lewe skrzydło. W konsekwencji maszyna bardzo szybko zaczęła opadać lotem nurkowym i rozbiła się pod Lignowami Szlacheckimi. Na miejscu zginęło 7 osób - 2 członków załogi i 5 pasażerów (choć niektóre źródła, np. Aviation-safety.net, mówią o 6 ofiarach).
Wypadek "Lucynki" pod Lignowami spowodował, że ze PLL LOT podjęły decyzję o wycofaniu 16 samolotów Li-2, które w powietrzu spędziły więcej niż 5000 godzin.
Źródło: https://pelpliner.blogspot.com/2021/08/katastrofy-lotnicze-niedaleko-pelplina.html