Wpis z mikrobloga

Podsumowanie po belgijskiej farsie

Pole Position numer 9 dla Maxa Verstappena (69 dla Red Bulla jako konstruktora, 86 dla Hondy jako dostawcy silnika)
Wygrana numer 15 dla Maxa Verstappena (71 dla Red Bulla jako konstruktora, 85 dla Hondy jako dostawcy silnika)
Podium numer 51 dla Maxa Verstappena
Podium numer 1 dla George'a Russella
Podium numer 174 dla Lewisa Hamiltona
Najszybsze okrążenie numer 1 dla Nikity Mazepina... ale właściwie to nie, gdyż oficjalna klasyfikacja FIA nie ujęła najszybszego okrążenia, co jest skandalem.

Red Bull zdobył na Spa swoje pierwsze Pole Position od sezonu 2011.

P2 George'a Russella to najlepsza pozycja na starcie dla Williamsa od czasu, gdy na Monzie w sezonie 2017 z P2 wystartował Lance Stroll, wtedy jednak odbyło się to po karach dla Maxa Verstappena i Daniela Ricciardo.

Dla Williamsa na Spa jest to najlepszy wynik w kwalifikacjach od P1 i P2 Juana Pablo Montoyi oraz Ralfa Schumachera w sezonie 2001.

P4 Daniela Ricciardo w kwalifikacjach to jego najlepszy wynik w tym sezonie.

Drugi rok z rzędu na Spa żaden z bolidów Ferrari nie pojawił się w Q3.

Nicholas Latifi drugi raz w tym sezonie pojawił się w Q2.

Trzeci raz z rzędu w Q3 nie pojawił się Lance Stroll.

Antonio Giovinazzi zakończył swoją serię 5 występów w Q2, odpadając w Q1.

Yuki Tsunoda odpadł w Q1 siódmy raz w tym sezonie.

Spędziliśmy przed ekranami około czterech godzin, tylko po to, aby obejrzeć najkrótszy wyścig w historii F1. Do tej pory rekord ten należał do GP Australii w sezonie 1991, kiedy przejechano 14 okrążeń/53 kilometry.

Szósty raz w historii F1 przyznano połowę punktów, pierwszy raz od Malezji 2009.

Max Verstappen nigdy nie skończył wyścigu na Spa w top2, aż do dzisiaj.

Honda odniosła pierwszą wygraną na Spa od 1-2 Ayrtona Senny i Gerharda Bergera w sezonie 1991.

Red Bull odniósł dzisiaj dwunastą wygraną z silnikiem Hondy. Tyle samo wygranych w erze V6 odnieśli z silnikami Renault, przy stu wspólnych wyścigach.

Podium George'a Russella to pierwsze podium Williamsa od wyścigu w Baku w sezonie 2017, kiedy P3 zajął Lance Stroll.

Pierwszy raz w tym sezonie Lewis Hamilton zakończył wyścig na P3.

Hamilton zdobył podium 125 w barwach Mercedesa.

P4 Daniela Ricciardo to jego najlepszy wynik od dołączenia do McLarena, a także najlepszy od podium na Imoli w sezonie 2020.

Czwarty raz w tym sezonie Sebastian Vettel zakończył wyścig w top5.

Drugi wyścig z rzędu dwa Williamsy znalazły się w punktach. Zdarzyło się to pierwszy raz od sezonu 2016, konkretnie od wyścigów w Belgii oraz we Włoszech.

Carlos Sainz zakończył w punktach piąty wyścig z rzędu.

Dzięki temu, że Red Bull naprawił bolid Sergio Pereza, jedenasty raz w historii F1 wszyscy kierowcy ukończyli wyścig.

Posiadający "best chassis on the grid" McLaren, ostatni raz wygrał 8 lat, 9 miesięcy i 6 dni temu ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Bolid Alpine nie uległ awarii podczas wyścigu od 2 miesięcy i 23 dni ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Sebastian Vettel nie popełnił błędu w wyścigu od 1 miesiąca i 11 dni ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Tegoroczne GP Belgii było GP numer 1047.

Odliczamy do 2000 ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#f1
#f1zodjatakpawlaczem - zapraszam do obserwowania mojego tagu autorskiego
  • 7
Klasyfikacja zdobytych Pole Position
Max Verstappen - 6
Lewis Hamilton - 3
Charles Leclerc - 2
Valtteri Bottas - 1

Występy w Q3 z rzędu
Valtteri Bottas - 91 (Ostatnia eliminacja - Q2, Abu Zabi 2016)
Lewis Hamilton* - 59 (Ostatnia eliminacja - Q2, Niemcy 2018)
*Hamilton ominął kwalifikacje do GP Sakhiru z powodu Covid-19.
Max Verstappen - 36 (Ostatnia eliminacja - DNQ, Włochy 2019)
Lando Norris - 13 (Ostatnia eliminacja -
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Spędziliśmy przed ekranami około czterech godzin, tylko po to, aby obejrzeć najkrótszy wyścig w historii F1. Do tej pory rekord ten należał do GP Australii w sezonie 1991, kiedy przejechano 14 okrążeń/53 kilometry.


@odjatakpawlacz: Domyślam się, że wtedy jechali normalnie, a nie za SC. Pytanie czy dzisiaj było pierwsze GP kiedy nie było ani jednego manewru wyprzedzania? Ewentualnie czy zdarzyło się kiedyś że kolejność na mecie była taka jak na starcie?