Wpis z mikrobloga

Duzi chłopcy wchodzą na parkiet ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@PISowski_inwestor: Duzi są na parkiecie praktycznie od zawsze i póki co Musk ich objeżdża jednego po drugim.

Rolls Royce jest jakieś 10x mniejszą firmą niż Boeing (i ponad 5x mniejszą niż SpaceX, wg ostatnich ewaluacji), a Boeing przegrał z kretesem z Muskiem przy opracowywaniu kapsuły dla NASA, mimo iż:

– mieli więcej czasu
– dostali znacznie więcej pieniędzy
Zupełnie nie bałbym się takich graczy jak RR czy Boeing. Obie te firmy jaka złożoną strukturę zarządzania, zanim plany przejdą w etap prototypów minie wiele, wiele lat. Jedynym realnym rywalem był tylko BO, ze względu na podobnie do SpaceX uproszczą strukturę.
Będąc właścicielem, fundatorem oraz głównym inżynierem reaguje się zawsze szybciej, niż w przypadku rozdzielenia tych stanowisk na kilka oddzielnych departamentów patrzących sobie wzajemnie na ręce.
Rolls Royce jest jakieś 10x mniejszą firmą niż Boeing (i ponad 5x mniejszą niż SpaceX, wg ostatnich ewaluacji), a Boeing przegrał z kretesem z Muskiem przy opracowywaniu kapsuły dla NASA, mimo iż:

@texas-holdem: śmiejesz się że Rolls Royce jest mniejszy od SpaceX i od Boeinga, a w następnym zdaniu sam piszesz że wielkość nie ma znaczenia bo SpaceX jest mniejszy od Boeinga a i tak z nimi wygrali w kontracie jakimś...chyba
śmiejesz się że Rolls Royce jest mniejszy od SpaceX i od Boeinga, a w następnym zdaniu sam piszesz że wielkość nie ma znaczenia bo SpaceX jest mniejszy od Boeinga a i tak z nimi wygrali w kontracie jakimś...chyba stoisz w dość mocnym rozkroku w logice tego zdania ;P


@PISowski_inwestor: RR to nie jest firma pasująca do sektora New Space, ich procesy decyzyjne są zbyt wolne.

SpaceX ma w ogóle uprawnienia do
SpaceX nie chce rozwijać technologii atomowej w przewidywalnej przyszłości. Musk wypowiadał się wielokrotnie na ten temat, reaktory nie leżą w strefie jego zainteresowań. Baza marsjańska ma być zasilana farmą fotowoltaiczną.


@texas-holdem: to czemu w ogóle piszesz że Rolls Royce nie ma podjazdu do SpaceX skoro oni nawet nie mają zamiaru rozwijać technologii o której jest mowa w poście od początku ?
to czemu w ogóle piszesz że Rolls Royce nie ma podjazdu do SpaceX


@PISowski_inwestor: Nie tyle do nich piję, co stwierdzam, że RR jest nieistotny w toczącej się obecnie rozgrywce "kosmicznych podmiotów". A oprócz tego informuję, że pisanie o RR jako "dużym, który wchodzi na parkiet" nie ma szczególnego sensu, ponieważ jak na wymogi sektora kosmicznego, RR nie jest wcale taki duży. A co więcej, jednocześnie nie jest na tyle mały,
Ale z drugiej, akurat w technologii silników nuklearnych nie ma czego "disrupt", ponieważ ta dziedzina jeszcze nie istnieje.


@texas-holdem: ty naprawdę nie przeczytałeś ani słowa z tego artykułu co ? :D
nie chodzi o silniki kompletnie tylko o zasilanie baz księżycowych i księżycowych kopalni materiałów energią uzyskaną z reaktorów jądrowych i w artykule jest napisane też że jeśli chodzi o same rakiety to ewentualnie podpiszą z kimś partnerstwo w tej sprawie
@PISowski_inwestor: To jest jedno i to samo – nie istnieje w praktyce cała dziedzina reaktorów (nie licząc RTG, ale to co innego, mocno ograniczone zastosowanie), wykorzystywanych w kosmosie. To, czy reaktor zasila silnik statku czy całą bazę na Księżycu, Marsie, etc. jest wtórną sprawą. Generalnie w małych reaktorach drzemie potencjał (szczególnie w kontekście Księżyca, bogatego w zasoby helu-3) i jak pisałem, wiele firm obecnie je rozwija, ponieważ problem sprowadza się głównie
@texas-holdem: 9 grudnia jest prezentacja "reaktora" SKL od ecat, sa podejrzenia ze rr z nimi współpracuje. Taki generator moglby byc stosowany w kosmosie ze wzgledu na wymiary i prostote konstrukcji. Dodatkowo wydaje sie idealny do aut elektrycznych. Ja tam obserwuje sytuację bo to moze byc duze wydarzenie. Ta firma od 2010 pracuje nad ta technologia i moze w końcu...