Wpis z mikrobloga

Dobra mirasy, planuje kupić nowy samochód w cenie 120-140 tys zł.
Prosiłbym o głosy w ankiecie i argumenty lub doświadczenia w komentarzach

#motoryzacja
#samochody

Nowy samochod 120-140 tys zł

  • Seat Leon Sportstourer FR 2.0TSI 190km 14.0% (13)
  • KIA ProCeed GT 204km 60.2% (56)
  • Ford Focus ST-line 1.5 Ecoboost AT8 150km 8.6% (8)
  • Hyundai Tucson 1.6 160km 4.3% (4)
  • wszystko słabe, propozycja w komantarzu 12.9% (12)

Oddanych głosów: 93

  • 16
  • Odpowiedz
@ipconfig: Nowe VAGi z segmentu C mają straszne wnętrza, włącznie ze sterowaniem funkcjami pojazdu (lusterka, światła, klima, przyciski na kierownicy - wszystko dotykowe).
Focus jest dosyć problematyczny, @bidzej chyba ma lub miał i nie wypowiadał się o nim pozytywnie.
Głos na Proceeda - teraz po lifcie wygląda jeszcze lepiej, skrzynia działa dobrze i nawet powarczy z wydechu. Tylko przejedź się najpierw, bo jest dosyć sztywno
  • Odpowiedz
@ipconfig: Leon jest ładny, ale ztcw w środku mega odstaje jakościowo. No i nie mogę im wybaczyć pójścia na #!$%@? pod względem światła stopu. Jest piękny pasek ledowy, a przy hamowaniu świecą się tylko boki i środek, a nie cały pasek. Masakra.
  • Odpowiedz
@ipconfig: zagłosowałem na Proceeda. Jak wyżej, Focusa MK4 mam i to jest całkowita loteria jakościowa, chociaż po zakrętach jeździ jak złoto, szczególnie z zawieszeniem CCD. Jeśli jesteś w stanie poczekać do początku 2022, kiedy ma wyjść MK4.5, to mocno bym go rozważył, bo to się prowadzi jak nic innego w segmencie. Mają też wprowadzić całkowicie inny infotainment i porzucić gównianego SYNCa, prawdopodobnie poprawią się też niektóre materiały we wnętrzu.
  • Odpowiedz
a jak ten silnik 1.5 3-cyl? Nie przeszkadza liczba cylindrow?


@ipconfig: u mnie siedzi dizel 2.0, 1.5 EcoBoost nie jeździłem, ale za to nakręciłem trochę kilometrów paroma wersjami 1.0 EB i w ogóle mi nie przeszkadzało, że to tylko 3 cylindry. Bardzo fajne silniki, lepsze niż cokolwiek wolnossącego do 1.6-1.8 litra pojemności.
  • Odpowiedz
@ipconfig: @bidzej: w focusie skrzynia to porażka, tak jak wiemy ale jeździłem proceedem gt i skrzynia tam też dawała dupy, łapała jakieś lagi, niby redukowała ale nie było mocy, nie wiem, czy wina testówki, ale w VAGu takiego czegoś nie uświadczyłem, leon fajny, ale nie wiem czy już się uporali z problemami infotainmentu - co do prowadzenia, podpisuje się ręcyma i nogami, foka wymiata z CCD :)
  • Odpowiedz
w focusie skrzynia to porażka


@damian_co_dalej: a propos tej skrzyni - chwilę temu zrobiła się cywlizacja po tym, jak w końcu znaleźli babola. Okazało się, że fabrycznie był niedokręcony jakiś czujnik ciśnienia oleju, co powodowało nieprawidłowe wskazania.
Do tego ostatnio naładowałem akumulator na full i zresetowałem BMS + podciągnąłem Forscanem Target Battery Charge z 80 na 85% (żeby elektronika deko mocniej ładowała akumulator i przestała cudować z niby za niskim napięciem)
  • Odpowiedz
@damian_co_dalej: u mnie też tak mówili, póki mi skrzynia nie wywaliła paru dziwnych błędów. Co prawda kontrolki zdążyły pogasnąć po paru dniach zanim dotarłem do serwisu, ale pokazałem im zdjęcia i zrzuty z ekranu z apki FordPass. Wtedy stwierdzili, że ok, popatrzą czy coś siedzi w pamięci i okazało się, że siedzi. I że jednak nie jest ok.
  • Odpowiedz
@ipconfig: mam leona 3 i na czas serwisu swojego leona dostałem leona 4. Generalnie fajne autko (jak na te kilka godzin z nim spędzone), ale brak pokręteł do sterowania temperaturą dla mnie dyskwalifikuje to auto :( przyciski na kierownicy są na szczęście normalne a nie pojemnościowe.
  • Odpowiedz