Wpis z mikrobloga

Dopóki technologia umożliwiająca ładowanie i przetrzymywanie energii elektrycznej jest tak słabo wydajna jak jest teraz, to nie ma absolutnie żadnego sensu pchania elektromobilności na siłę (tak jak to np. robi UE). O czym większość ekologów (lub raczej zwyczajnych lobbystów) również zwyczajnie "zapomina" wspomnieć to koszty (zdrowotne dla np. wydobywających; ekologiczne dla recyklingu starych baterii itp. + ze względu na wydobywanie), z jakimi nieuchronnie się wiąże wydobywanie metali ciężkich, jak np. kobalt*.

Docelowo tak, elektromobilność to przyszłość, tylko przed nami jest jeszcze daleka droga. Poza tym również uważam, że zarówno inżynierowie, naukowcy, jak i biznesmeni popełniają błąd — skupiając się głównie na elektrycznych autach. Wodór jako źródło energii dla transportu, jest niestety jest słabo reprezentowane i wydawane jest niewspółmiernie mało kasy na Research & Development (a przy tym produkując tak naprawdę głównie hybrydy).

*swoją drogą wydaje mi się, że zarówno ekolodzy jak i lobbyści elektromobilności mają głęboko w dupie dzieci z Konga, które niszczą sobie zdrowie wydobywając w/w kobalt (o głodowej zapłacie jaką otrzymują, będącą niewspółmierną niskie do długotrwałych efektów zdrowotnych, z jakimi się wiąże np. wdychiwanie pyłków jakichkolwiek metali ciężkich).

  • 10
@diogene: wodór łączy wady zarówno spalinowych jak i elektrykow, a auta na tej platformie są po prostu złe pod każdym względem. Tu masz v2 miraia, swieżuteńki


dlatego napisałem:
Wodór jako źródło energii dla transportu, niestety jest słabo reprezentowane - przez co wydawane jest niewspółmiernie mało kasy na Research & Development (a przy tym produkując tak naprawdę głównie hybrydy).

brak dywersyfikacji źródeł energii dla transportu jest błędem. To, że coś dziś posiada
@ted-kaczynsky: Zrobiono wiele reserczów i wyszło ze koszt 1kWh z wodoru to ponad 2kWh prądu. I to przed kosztem energetycznym dystrybucji. Sam wodor tankuje sie szybko, ale nastepne auto musi poczekac 20 min na wyrowanie ciśnienia. Ale rozumiem ze przemawiasz w imieniu koncernów naftowych w których to interesue jest wodór, bo jak dotąd najtaniej pozyskuje sie go z gazu. No i kto to widzial "tankowac" w domu, na stacje trzeba jechac,
@ted-kaczynsky: problemem jest twoje nastawienie, jakobys ty oswiecony wskazywal innym droge. Zarowno wodor jak i paliwa syntetnczne sa badane od kilkudziesieciu lat i jak widac nic z tego nie bedzie. Nawet tam gdzie mial górować wodor czyli ciezki transport zaczynaja sie pojawiac rozwiazania na baterie. Nie ma i nie bedzie nic innego i lepszego. Chyba, ze pojawi sie jakis nowy Nikola Tesla i wymysli, kolejny niesamowity silnik.
@jasonfly: problemem jest twoje nastawienie, jakobys ty oswiecony wskazywal innym droge


to twój defetyzm jest problemem, nie moje nastawienie. Może weź wyjmij głowę ze swojego tyłka, bo ja tylko wyraziłem swoją opinię - która z miejsca z jakiegoś powodu wywołuje u Ciebie ból tyłka.

@jasonfly: Zarowno wodor jak i paliwa syntetnczne sa badaneod kilkudziesieciu lat i jak widac nic z tego nie bedzie


jakby naukowcy uważali, że nic z
via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
@ted-kaczynsky: czyli twierdzisz, że jest jeszcze miejsce na napęd o większej sprawności niż silnik elektryczny oraz lepszy system przechowywania energii niż baterie? Co by to musiało być? Teleportacja czy może skoro silnik Ev ma 98% sprawności coś co jeszcze oddaje energię przy użytkowaniu?

Naukowcy badają bo ktoś im to zlecił, wiec jak jest jakiś naiwny sponsor to się to wykorzystuje, poza tym ktos siedzący w siedzibie Toyoty i badający ogniwa od
@jasonfly: czyli twierdzisz, że jest jeszcze miejsce na napęd o większej sprawności niż silnik elektryczny oraz lepszy system przechowywania energii niż baterie?


tak, to że sposoby jeszcze na to nie wymyślono nie świadczy jeszcze o tym, aby to było niemożliwe. Dla przypomnienia, przed lotem braci Wright - też mówiono, że człowiek nigdy nie poleci. Kilkadziesiąt lat później ludzie fantazjowali o podróżach w kosmos, ale również mówiono że człowiek nigdy nie znajdzie