Wpis z mikrobloga

@Tomskor:

OD WEŁNIANYCH GARNITURÓW PO SKÓRZANĄ PILOTKĘ

W czasach gdy samoloty dopiero zaczynały wznosić się ponad powierzchnię ziemi, piloci nie potrzebowali specjalnej odzieży. Początkowe loty trwały bardzo krótko, a samoloty latały na tyle nisko, że piloci wsiadali do kokpitu we własnych ubraniach. Jak możemy zauważyć na starych fotografiach, bracia Wright podczas lotu byli ubrani w wełniane garnitury oraz meloniki. Ubiór pilotów zaczął się zmieniać wraz z postępem technologicznym. Podczas I wojny światowej nastąpił znaczący rozwój lotnictwa wojskowego, po raz pierwszy użyto samolotów wojskowych na tak ogromną skalę. Większość samolotów w tamtym okresie nie posiadała zamkniętego kokpitu, dlatego piloci potrzebowali odpowiednich ubrań, które mogły zapewnić im ciepło podczas lotu. Z tego tytułu we wrześniu 1917 r. armia amerykańska oficjalnie ustanowiła radę do spraw odzieży lotniczej. W tym samym roku rozpoczęła się produkcja na masową skalę ciężkich skórzanych kurtek lotniczych, z mocnymi zamkami, zwężanymi rękawami oraz podszytym futerkiem. Aby spełnić wymagania pilotów, Leslie L. Irvin zaprojektował i wyprodukował skórzany kożuch z wełny owczej, który dziś każdy określa mianem „pilotki". Leslie L. Irvin był amerykańskim kaskaderem filmowym, który specjalizował się w lotach balonem z akrobacjami. Poprzez własne doświadczenia związane z przebywaniem na wysokościach, doskonale wiedział z jak niską temperaturą, muszą mierzyć się piloci podczas lotu oraz jak uciążliwe są silne podmuchy wiatru. Jego doświadczenie oraz umiejętności sprawiły, że w 1926 r. jego firma stała się głównym dostawcą pilotek dla Królewskich Sił Powietrznych. W związku z ogromnym zapotrzebowaniem firma z czasem zatrudniła podwykonawców i to spowodowało lekkie zmiany w wyglądzie kurtek.

Z biegiem lat nastąpiła znacząca poprawa technologii stosowanej w ówczesnych samolotach wojskowych, dzięki temu mogły one latać znacznie wyżej i szybciej. W Europie podczas II wojny światowej podczas ciężkich nalotów bombowych niektóre samoloty wschodziły na wysokość 7620 metrów. Piloci spędzali średnio 7-8 godzin dziennie na wysokościach, na których średnia temperatura wynosiła -50 stopni Celsjusza. Podczas gdy spada temperatura ciała, zaburzone zostaje funkcjonowanie całego organizmu. Spowolniony zostaje czas reakcji oraz występują problemy z koncentracją, dlatego niezwykle ważne było utrzymanie odpowiedniej temperatury ciała lotników. Kożuch z naturalnej skóry stał się niezbędnym wyposażeniem każdego pilota i zapisał się złotymi zgłoskami w historii lotnictwa.

WYJĄTKOWA MOC NATURY

W przeciwieństwie do innych materiałów owcza wełna dzięki naturalnym właściwościom zapewnia doskonałą izolację, zatrzymując ciepło, a jednocześnie odprowadzając nadmiar wilgoci wytworzony przez organizm na zewnątrz. Piloci noszący B-3 jackets, mogli polegać na ich wytrzymałości i dostosowaniu do wymagających warunków panujących na wysokościach. Pomimo niezwykłych właściwości, jakie ma skórzany kożuch naturalny, nie zalecamy prania go w pralce w warunkach domowych. Jeśli zastanawiacie się jak czyścić kożuch naturalny, to zapraszamy do zapoznania się ze wpisem dotyczącym pielęgnacji na naszym blogu https://tomskor.pl/blog/post/24-jak-dbac-o-naturalny-kozuch-skorzany.

NA WIELKIM EKRANIE

W 2018 r. odbyła się światowa premiera polsko-brytyjskiej produkcji filmowej Hurricane: Squadron 303 - 303. Bitwa o Anglię. Firma Hero Colletion była głównym dostawcą umundurowania do tej produkcji filmowej i poprosiła nas o zrealizowanie ich nietypowego zamówienia. Podjęliśmy się tego wyzwania i odwzorowaliśmy 1:1 kożuch lotniczy z naturalnej skóry kożuchowej. Podstawą do wykonania tego zlecenia był oczywiście wybór odpowiedniego surowca. Aby odzwierciedlić nasz pierwowzór, którym była pilotka B-3, sprowadziliśmy materiał z Anglii, który następnie został wygarbowany w Polsce. Nasza wspaniała krawcowa z niezwykłą dbałością zadbała o to, aby uwzględnić każdy szczegół co do milimetra. Z tego powodu możemy zauważyć tylko jedną kieszeń zewnętrzną, a nie dwie- tak jak w standardowych modelach. Wyprodukowana przez firmę Tomskór replika brytyjskiej pilotki, trafiła mi.in. do dowódcy eskadry „A" – Johna Keneta, w którego wcielił się znany Milo Gibson (syn Mela Gibsona). W podziękowaniu otrzymaliśmy od firmy Hero Collection czapkę oraz orzełka oficera Polskich Sił Powietrznych (1940), które także zostały wykorzystane w tym filmie.

Pilotki to żywa legenda nie tylko wojskowa, ale również kinowa. Największy wzrost popularności nastąpił po premierze filmu Top Gun z Tomem Cruisem w roli głównej. Ogromny sukces kinowy sprawił, że każdy chciał być jak Maverick. Po światowej premierze odnotowano zwiększoną sprzedaż okularów aviatorek oraz skórzanych pilotek. W tym sezonie postanowiliśmy przywrócić kultową militarną pilotkę do „życia". Tak, aby każdy mógł przekonać się na własnej skórze o jej niezwykłych właściwościach. Skórzana pilotka jest zdecydowanie bardziej uniwersalną odzieżą wierzchnią niż ramoneska, która stale zachowuje swój rockowy charakter. Aby zobaczyć wszystkie kożuchy męskie marki Tomskór należy odwiedzić zakładkę

Skórzany kożuch- pilotka Hurricane jest dostępny w naszym sklepie online https://tomskor.pl/tomskor-fashion-elegance/1069-5490-skorzany-kozuch-meski-pilotka-hurricane-#/48-kolor-braz/94-rozmiar-m

#tomskor #moda #historia #wpis #kozuch #pilotka #skoranaturalna
Pobierz Tomskor - @Tomskor: 

OD WEŁNIANYCH GARNITURÓW PO SKÓRZANĄ PILOTKĘ

W czasach gdy...
źródło: comment_1634122121W3AkjzhYYQBA6idBGRDvN4.jpg
  • 1
@Tomskor: Czyli kiedy pojawiły się samoloty z zamkniętymi kokpitami? I kiedy zaczęły być używane na szeroką skalę np. w lotnictwie wojskowym? Wiem, że podczas II WŚ już chyba większość używanych wtedy modeli samolotów miała zamknięte kokpity, jednak nie wszystkie.
Odnośnie wspomnianego filmu "Top Gun", to nie widziałem go - choć wiele razy widziałem "Hot shots!", będący parodią tego filmu (a także parodią "Tańczącego z wilkami" i innych filmów).