Wpis z mikrobloga

Jeździłem testowo dzisiaj ceed 1.5 160 km automat, choć jestem nastawiony na KIA XCEED 1.5 160KM AUTOMAT 7DCT, ale nie mieli do jazdy testowej. Bardzo mi się fajnie jechało, przyspieszenie akceptowalne i wyciszenie też (a tyle się negatywnych opinii naczytałem) + mega wygodne siedzenia!
Ale mam inną zagwozdkę. Jeżdżę około ~20km (maks 30) dziennie po Krakowie i gosc mi zasugerował wersję miękką hybrydę (też 1.5 160km) do której trzeba dopłacić tylko 4k, a mniej pali, poza tym niczym się nie różni od zwykłej benzyny. Uważam, że to dobry pomysł. Miał ktoś styczność z hybrydami w KIA? Zawołam Mirków z poprzednich postów, nie woleliście wersję hybrydową? @dzem_z_rzodkiewki @bartez_94 Z tego co gość mówił to hybrydy w KIA są od...3 lat?
#leasing #samochody #motoryzacja #kia
  • 45
  • Odpowiedz
@nick230: Moje zdanie: mild hybrid to gowno dajace 0.2L lepsze spalanie jak system start&stop

Tylko prawdziwa hybryda da wymierną oszczędność

Mild hybrid doda tylko wagi i zabierze cenne litry bagażnika i koło zapasowe a nie wiadomo czy si3 nawet zwróci te 4k
  • Odpowiedz
@nick230: pozatym 20km * 300 dni to tylko 6000km = 540L przy spalaniu 9L, nawet jakby zawyżył wszystkie dane dot oszczędnosci to nie wiem czy na samo 4000zł zarobisz tym ( ͡° ͜ʖ ͡°)
To cos nawet nie ujedzie samo 100m bez włączonego silnika spalinowego a tylko w ten sposób można coś fizycznie oszczędzić po mieście
Zakładając te 0.2L wg różnych źródeł (only po miescie bo na
  • Odpowiedz
@nick230: jak zamierzasz trzymać auto dla siebie na dłużej, to pod koniec gwarancji koniecznie skrzynia do poważnego przeglądu. Jak chcesz auto na lata to jak koreaniec to tylko w manualu ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
@nick230: Dość wrażliwa skrzynia i średnio udana. Problemem jest sama konstrukcja jak i taka sobie jakość dwumasy oraz sprzęgieł w samej skrzyni. Skrzynia potrafi dość szybko paść jeśli kierowca toczy się bez gazu w korku. Sam manual w KIA/Hyundai obecnie nie odbiega mocno od Mazdowskiej skrzyni i jest przyjemny. Do tego auta w manualu w obiegu wtórnym potrafią kosztować więcej ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡°
  • Odpowiedz
@nick230 właśnie nie wiem, wydaje mi się, że moj Focus nie jest jakiś super cichy, ale na autostradzie da się gadać a w tym Ceedzie musiałem dopytywać co druga osoba powiedziała (120-130kmh).
Jak robisz po mieście dziennie 20-30km to może corolla byłaby lepsza? Tam jest pełna hybryda i wyciszenie imho lepsze (testowałem wersję GR Sport)
  • Odpowiedz
@OrzechowyDzem: Corolla odpada bo jak dla mnie jest za niska. Jutro jadę testować chr. Ale już mnie wkurzają takie detale jak brak możliwości zainstalowania haka z tyłu bo chcę mieć bagażnik na rower. Dzisiaj jechałem z rodzicami 170-180 przez kilka sekund i normalny odgłos, gadaliśmy bez problemu. Ale ja mam porównanie z megane z 2004 roku xD
  • Odpowiedz
@nick230: dwa tyg temu testowałem xceeda w automacie, chr 2.0 dynamic force, golfa seata leona i atece oraz mazde cx-30. Mazda zdeklasowała konkurencje wyciszeniem, jakością wykonania, designem i wyposażeniem
  • Odpowiedz