Wpis z mikrobloga

Hej Mirki, chciałem pobawić się trochę w robienie gier w Unity, ale okazuje się że MonoDevelop który jest na wszystkich starych tutorialach jest już nie wspierany. Mam niby VS Code, ale niestety odpalony razem z Unity i kilkoma kartami w chrome jest sporym obciążeniem dla mojego tostera. Zazwyczaj wystarcza mi Sublime Text ale w tym przypadku wolałbym chyba coś dedykowanego pod C#, więc co najlepiej wybrać?

#programowanie #unity3d #unity #gamedev
  • 11
@ladykagami: starego ( ͡° ͜ʖ ͡°) na upartego udźwignie ale trochę tnie, dlatego wolałbym coś lżejszego, sprawdzam jeszcze tego MonoDevelopa jak też będzie mulić to chyba po prostu podepnę intellisense pod Sublime Text i tyle
Mam niby VS Code, ale niestety odpalony razem z Unity i kilkoma kartami w chrome jest sporym obciążeniem dla mojego tostera


@Virsky: po pierwszych linijkach miałem ci pisać byś spróbował Visual studio ale w takim przypadku...
zmień przeglądarkę na mniej wymagającą, np edge albo firefox, kontroluj RAM, zainstaluj wersję LTS unity jak 2017 lub 2018, korzystaj z Universal Render Pipeline przy projektach. Nie znam innych metod by odciążyć zasoby, poza oczywistą
@Virsky: na przyszłość jakby ktoś chciał wiedzieć co wybrałem:

Dostałem #!$%@? próbując bezskutecznie podpiąć intellisense do każdego znanego mi edytora tekstu więc finalnie poszedłem na kompromis i używam Visual Studio, co prawda ładuje się wszystko z pół godziny ale jak już załaduje to jako tako działa płynnie, z tym że jakieś tutoriale na youtube i google do szukania błędów odpalam na telefonie xD jeszcze będę próbował robić jakieś downgrade do starszych
@Virsky: pobrałem Unity 2017.4.14f1 z MonoDevelopem w pakiecie i wszystko pięknie śmiga, bez problemu odpalam oba programy razem z Chromem, intellisense działa jak trzeba. Jak ktoś chce robić gierki w Unity na mikrofalówce zasilanej ziemniakiem to polecam.