Wpis z mikrobloga

@Smutnytramwajzruczaju: trzeba wyjąć silnik, nie wytargasz dołem panewek z korbowodu bez podnoszenia tłoka. A ściąganie wału do tego dołem to głupota tylko utrudniającą robotę.
Koszt wymiany panewek korbowodów to okolo 650zl + 200 główne + 150-300 szlif wału jeśli porysowany. Obróbka bloku jeśli wymaga honowania to koszt okolo 40-65 zl za cylinder.
Koszt wymiany panewek korbowodów to okolo 650zl + 200 główne


@Tonari_Totoro: samo wyjęcie i włożenie silnika to 10roboczogodzin, a ty do tego dorzucasz jeszcze robote za wał dorzucasz gdzie mają stawkę 50zł/h? chętnie będę tam samochody zostawiał.
Do honowania cylindra to musisz wywalić głowicę, kolejne godziny.
Podaj serio adres tego warsztatu
nie wytargasz dołem panewek z korbowodu bez podnoszenia tłoka.


@Tonari_Totoro: Jak się okręci stopkę korbowodu to bez problemu można popchnąć tłok do góry (tylko wykorbienie nie może być w górze bo wtedy tłok zaprze się za głowicę). Profesor Chris kiedyś pokazywał taką wymianę.

Nawet można (prawie wszystkie) główne pozmieniać z samej miski.
biskup2k - > nie wytargasz dołem panewek z korbowodu bez podnoszenia tłoka.

@Tonar...
@Tonari_Totoro: Co ma do tego wałek?
No właśnie jest odwrotnie jak mówisz. Korbowodowe można wymienić bez większych problemów, a z głównymi jest trudniej. Co nie zmienia kwestii, że ja i tak wyciągnąłbym silnik, zrobił inspekcję wszystkiego, dał nowe uszczelki i miał spokój na 100 tys. km.