Wpis z mikrobloga

Mam obecnie pewien formularz w excelu, który udostępniam sprzedawcom w terenie.
Oni go wypełniają i odsyłają do mnie.
Ja na podstawie danych dodaję numer zlecenia, zatwierdzam budżet i parę innych rzeczy i odsyłam im z powrotem tego excela.

Chciałbym to zmienić i wykorzystać PowerApps i PowerAutomate do tego.

Chciałbym stworzyć formularz online, który po wypełnieniu i kliknięciu "wyślij":
- stworzy na tej podstawie nowy plik excel z danymi z tego formularza
- zapisze tego excela w określym miejscu (OneDrive, Sharepoint)
- wyśle do mnie maila z informacją, że nowy plik został utworzony

Jakieś rady jak to najlepiej ugryźć, z czego korzystać itp?
Nie chodzi mi o napisanie krok po kroku co robić, ale raczej o rady, dzięki którym nie będę musiał w połowie roboty zaczynać od początku.

#powerplatform #powerapps #powerautomate #microsoft
  • 3
  • Odpowiedz
@LucaJune: skoro chcesz użyć powerapps, power automate i SharePoint, to po co Ci jeszcze excel? Wszystko można ogarnąć aplikacją kanwy, bez generowania exceli za każdym razem. Odpowiednie formularze w power aplikacji, powiadomienia na maila z linkiem do elementu i można działać. Dane trzymane na liście SP lub w Dataverse. Do uruchomienia apki wystarczy telefon z androidem bądź iOS, ale jeśli wolą wersję "desktop", to oczywiście przeglądarka internetowa.
  • Odpowiedz
  • 0
@jakis_login: Nie robiłem tego nigdy, dlatego ten excel.
Myślałem, żeby go użyć jako "bazę danych" tego wszystkiego. Teraz tak mam. I myślałem żeby to ogarnąć małymi krokami, bo takiego dużego projektu nie robiłem nigdy.

BTW canva ma tylko dwa rozmiary (portrait i landscape) czy można to jakoś ustawić na custom?
  • Odpowiedz