Wpis z mikrobloga

@s---k: trochę nieprecyzyjnie się wyraziłem w sumie. Wiem, że suproty mają różne standardy. Zastanawiam się co muszę sprawdzić przez zakupem jakiegoś zestawu korba suport 2x czy 1x, żeby się dogadało z ramą.

Albo najlepiej czy taki randomowy suport i korbę z zewnętrznymi łożyskami da się zamontować do takiej ramy?
https://www.aliexpress.com/item/1005003104138646.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.45c84d28xH1hRd&algo_pvid=aae6f0b9-54ac-4d4e-bf6b-7af2cf957220&aem_p4p_detail=202111070432389834277572155700034666299&algo_exp_id=aae6f0b9-54ac-4d4e-bf6b-7af2cf957220-9&pdp_ext_f=%7B%22sku_id%22%3A%2212000024106329602%22%7D
@kuraku: gdzieś na forach jest wątek jak ktoś t100 przerabiał na nowocześniejszy suport, więc jest nadzieja.
Na pewno na spokojnie zmienisz na 1x8, czy 2x8 zmieniając sam przód na kwadracie.
Pytanie co w tym rowerze jest i co chcesz uzyskać. Doświadczenie wielu podobnych przeróbek uczy, żeby tribanów nie upgrejdować. One mają ekonomiczny sens przy takim systemie jaki jest, albo równolegle technologicznie i cenowo.
Pytanie co w tym rowerze jest i co chcesz uzyskać. Doświadczenie wielu podobnych przeróbek uczy, żeby tribanów nie upgrejdować. One mają ekonomiczny sens przy takim systemie jaki jest, albo równolegle technologicznie i cenowo.


@wykopyrek: jednocześnie w takim budżecie nie kupię nic równie szybkiego z miejscem na szersze opony. Licząc bardzo negatywnie za 2000 mam szybki rower z barankiem/flatbarem i 1x8/1x9/1x10 zależy co się trafi tanio.
A jeden z Mireczków ( @
@kuraku: Zmierz szerokość mufy i dobierz sobie suport. Jest kilka rozmiarów suportów gwintowanych BSA: 68mm (szosa), 73mm (mtb), 83mm (downhill), 100MM (Fat Bike) więc dobrze jest się upewnić, bo to implikuje też później dostępność mechanizmu korbowego a co za tym idzie wybór całego napędu. Jako, że ten Triban to szosa, to pewnie ma standardowe 68mm. Przy wymianie korby trzeba też zwrócić uwagę na tzw. Q-factor, czyli "szerokość" między ramionami korby bo
@kuraku: No i przy takiej bazie to chyba bym był ostrożny z 1x, łatwiej i taniej chyba będzie dobrać części do 2x. Nie do końca tylko załapałem czy chcesz zmienić sam mechanizm korbowy, czy cały napęd razem z tyłem... 1x to napędy albo MTB, albo "gravelowe" (np GRX) a tu może się zrobić problem z kompatybilnością klamek, hamulców (GRX z tego co kojarzę to tylko tarcze i hydraulika).
Zmierz szerokość mufy i dobierz sobie suport.


@fonfi: no gdybym miał ten rower pod ręką, to bym nie pytał w ogóle, tylko kombinował do skutku( ͡° ͜ʖ ͡°)

Nie do końca tylko załapałem czy chcesz zmienić sam mechanizm korbowy, czy cały napęd razem z tyłem


To jest mniej istotne. Jak wsadzę korbę do 1x to będzie działać z tą przerzutką co jest, a jak wsadzę jakąś Tiagrę
@kuraku: Ok - myślałem, że masz już taką ramę :) 1x faktycznie prostszy w obsłudze. A to, że przerzutka GRX działa z manetkami szosowymi to nie wiedziałem - człowiek się uczy całe życie, aż sobie doczytam z którymi modelami bo podejrzewam, że nie jest tak słodko, że kompatybilna jest z całą grupą szosową (zwłaszcza z tymi starszymi). Na początku roku popełniłem takiego ulepa i trochę się nagimnastykowałem z doborem części, ale
z którymi modelami bo podejrzewam, że nie jest tak słodko, że kompatybilna jest z całą grupą szosową (


@fonfi: pewnie nie, ma 100% grx400 z Tiagra 4700 działa. W ten sposób dużo średniopółkowych rowerów wychodziło