Wpis z mikrobloga

Mireczki, taka sytuacja. Niecały rok temu, w sklepie Dealz, kupiłem takie urządzenie jak wieża USB (pic rel.)

Przedwczoraj gdy tylko wróciłem z pracy do domu to różowy powiedziała że chyba się coś zepsuło bo expander Wi-Fi, który był podłączony do wieży, nie świeci i coś w środku trzaska jakby zwarcie.

No więc spakowałem urządzenie i dowód zakupu w postaci wyciągu z konta ( paragon gdzieś się stracił) i ruszyłem do sklepu zareklamować urządzenie.

Doprowadzony przed oblicze kierowniczki sklepu, wyjaśniłem na czym polega problem i zostałem poproszony o paragon. Odpowiedziałem, że niestety nie posiadam i że mam jedynie wyciąg z konta.

I tu zaczynają się schody bo kierowniczka stwierdziła iż wyciąg z konta w tym sklepie nie daje mi podstaw do reklamacji i tu pokazuje mi kartkę przy kasie na której widnieje informacja że zwrotu można dokonać tylko z paragonem i wg niej to samo tyczy się reklamacji.

Na nic moje tłumaczenia że wyciąg z konta jest wystarczająca przesłanką do zgłoszenia reklamacji. Próbowałem jej nawet pokazać oficjalne stanowisko UOKiK w tej sprawie co skwitowała słowami "ona nie ma czasu na czytanie takich rzeczy w internecie".

Nie ulegałem i w końcu zgodziła się przesłać to gdzieś wyżej jednakże od razu stwierdziła że bez paragonu ta reklamacja zostanie odrzucona.

Na moje pytanie jak zostanę poinformowany o rozpatrzeniu reklamacji (nie chciała wziąć maila ani telefonu bo RODO) kazała się zgłosić co jakiś czas do sklepu. W końcu wymusiłem na niej by wzięła mój nr telefonu i w ten sposób mnie poinformowała.

Oczywiście od razu po wyjściu wykonałem telefon do rzecznika praw konsumenta i po przyjściu do domu, za jego poradą, napisałem maila do Dealz z prośbą o wyjaśnienie czy to oficjalne stanowisko firmy czy tylko widzimisie kierowniczki sklepu.

Cóż jestem ciekawy jak to się dalej rozwinie. Zdarzało się mi już zgłaszać reklamacje na podstawie wyciągu z konta i nigdy nie miałem z tym problemu aż do wczoraj. Ba! Sprzedawcy jeszcze drukowali mi WZ by w razie kolejnej reklamacji przyspieszyć proces.

Jak ktoś jest ciekawy to dam znać jak się sprawa rozwinie.

#reklamacja #gownowpis #zalesie #gorzkiezale #oszukujo #prawo #zakupy #niewiemjaktootagowac
źródło: comment_1637398386rYWrqUNznC0cS7jrC2SmBL.jpg
  • 52
@Insane_Mike Jakbyś zgadł. Bo oni mają czytniki i wszystko na czytnikach robią. Jak tłumaczyłem że nie trzeba opakowania to zasłaniała się regulaminem, który mówił o zwrotach a nie reklamacjach.
@ApacerPL Ten argument też jej nie przekonywał bo stwierdziła że weźmie swojego świadka, który powie że nic tam nie kupowałem i będzie słowo przeciw słowu.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@elLimon: a czy na wyciągu było zapisane, że to ten konkretny produkt? Nie żebym twierdził, że się myślisz, po prostu zastanawia mnie jak mają zweryfikować, że ten zakup to akurat to urządzenie, a nie 20 szt. Czekoladowych Mikołajów?
Na moje pytanie jak zostanę poinformowany o rozpatrzeniu reklamacji (nie chciała wziąć maila ani telefonu bo RODO) kazała się zgłosić co jakiś czas do sklepu. W końcu wymusiłem na niej by wzięła mój nr telefonu i w ten sposób mnie poinformowała.


@elLimon:
I #!$%@?łeś.
Jak masz potwierdzenie złożenia reklamacji a nie wzięli żądnych danych do kontaktu to jesteś wygrany. 15 dnia po zgłoszeniu reklamacji idziesz z potwierdzeniem po pieniądze- nawet jak
@kondzio29 Najbardziej mnie ta wiedźma zdenerwowała tekstem że ona 26 lat pracuje w handlu i pierwszy raz się spotyka z reklamacja z wyciągiem z konta i na pewno coś wymyślam.


@elLimon: xD Karyna chyba nie ma świadomości, że nie potrzebujesz paragonu do reklamacji, może być potwierdzenie z karty, wyciag z konta lub nawet brak tego i jedynie dwóch świadków, którzy powiedzą, że w dniu tym i tym, tu i tu dokonales
@elLimon: ja poszedłem zanieść coś na gwarancję w Leroy Merlin i pytała mnie baba czy chce wymianę na nowy czy zwrot kasy. Z racji, że ceny poszły do góry to mówię, że chce wymianę, a ona, że jak wymienię to gwarancja nie leci od nowa tylko się kontynuuje. Jedno zdanie powiedziałem, ale było widać, że beton, więc mimo zachęt wziąłem wymianę na nowe i tyle ¯\_(ツ)_/¯ jak druga sztuka znowu padnie
@elLimon: ja poszedłem zanieść coś na gwarancję w Leroy Merlin i pytała mnie baba czy chce wymianę na nowy czy zwrot kasy. Z racji, że ceny poszły do góry to mówię, że chce wymianę, a ona, że jak wymienię to gwarancja nie leci od nowa tylko się kontynuuje. Jedno zdanie powiedziałem, ale było widać, że beton, więc mimo zachęt wziąłem wymianę na nowe i tyle ¯\_(ツ)_/¯ jak druga sztuka znowu padnie
@elLimon: zawsze zgłaszam reklamacje na podstawie wyciągu z konta, nigdy nie miałem z tym problemu, chociaż kiedyś się kłóciłem z jakaś panią w sklepie z artykułami skórzanymi bo tez powiedziała, ze tylko na podstawie paragonu.
@yuio Nigdy nie miałem problemu. Kilka razy coś reklamowałem na podstawie wyciągu z konta i zawsze przyjmowali do rozpatrzenia i dawali dokument WZ coby łatwiej było następnym razem reklamować.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@yuio: zrzut ekranu też może być, to ma być jakikolwiek dowód zakupu, może być nawet zrzut z Google Playa, jakiś świadek, który był przy zakupie, w ostateczności może to być nawet oświadczenie kupującego. Sprzedawca i tak sobie to sprawdza później u siebie, bo tak jak wspomniano wcześniej musi min. 5 lat przechowywać wszystkie dokumenty.
@elLimon: reklamacje przyjmuje sie na podstawie dowodu zakupu, może to być wyciąg z konta itp. NIE MUSI TO BYĆ PARAGON. Muszą przyjąc dane kontaktowe, najszybciej telefon lub mail. Najlepiej z tytułu rękojmi, żądanie naprawy, wtedy MUSZĄ przed upływem 14 dni powiadomić co dalej z reklamacją, jesli tego nie zrobia uznaje sie roszczenie klienta z automatu. Nastepnym razem nie kupowac gówna!
@yuio: ale to nie musi być żaden dokument, dokument ma sprzedawca, klient musi tylko znać datę i najlepiej jeszcze w miarę możliwości godzinę zakupu żeby łatwiej to było odnaleźć, mówię że wystarczy nawet potwierdzenie od jakiegoś świadka, z którym robiliśmy zakupy.
@elLimon: dobrze że mi przypomniałeś, że do reklamacji nie potrzeba paragonu. Zawsze jak coś kupuję z neta to nie prowadzę księgowości czy dostałem do tego paragon, fakturę, czy e-fakturę, bo nigdy nic nie zwracam i nie zdarzyło mi się żebym coś jeszcze reklamował, a tak będę pamiętał że nie potrzebuję do reklamacji paragonu
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@elLimon: mireczku to chyba jakiś standard u średnio zorientowanych ludzi. Ostatnio oddawałem na reklamacje sprzęt w media markt i gościu chciał mi wkręcić że trzeba mieć paragon. Jak mu przeczytałem że musi przyjąć na potwierdzenie przelewu to wreszcie zmienił zdanie.
@elLimon po pierwsze, jak wyciąg z konta niby potwierdza, że kupiłeś akurat ten przedmiot? Mogłeś kupić cokolwiek o podobnej wartości. Po drugie, że też ci sie chce użerać z sklepem o takie pierdoły xD a po trzecie co jeździsz po pracownikach, którzy faktycznie sie z takim wymaganiem spotykają po raz pierwszy.
@Podlaski_warmianin Wyciąg z konta pokazuje kto kupił, gdzie kupił i za jaką kwotę. Mogę równie dobrze przyjść z osobą która to poświadczy a sprzedawca ma 2 tyg. Na rozpatrzenie mojej reklamacji.
Ad 2. Widocznie mam za dużo wolnego czasu.
Ad 3. Nieznajomość prawa szkodzi. Ja swoje znam i z tego korzystam.
Jeśli ona nie zna albo nie jest ich pewna powinna przekierować sprawę gdzieś wyżej a nie wymądrzać się że ona pracuje
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@kondzio29 Najbardziej mnie ta wiedźma zdenerwowała tekstem że ona 26 lat pracuje w handlu i pierwszy raz się spotyka z reklamacja z wyciągiem z konta i na pewno coś wymyślam.

@elLimon: to jak kierowcy, którzy 40 lat jeżdżą "bez mandatu", a w ogóle nie ogarniają, że przepisy się z 3 razy zmieniły tylko w ostatnich 5 latach.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Jak tłumaczyłem że nie trzeba opakowania to zasłaniała się regulaminem, który mówił o zwrotach a nie reklamacjach.


@elLimon: Opakowanie to do zwrotów nawet nie trzeba. Jest mile widziany, ale nie jest wymagany.
Najbardziej mnie ta wiedźma zdenerwowała tekstem że ona 26 lat pracuje w handlu i pierwszy raz się spotyka z reklamacja z wyciągiem z konta i na pewno coś wymyślam.

to jak kierowcy, którzy 40 lat jeżdżą "bez mandatu", a w ogóle nie ogarniają, że przepisy się z 3 razy zmieniły tylko w ostatnich 5 latach.


@staryhaliny: @elLimon: To jest problem w kazdej branzy chyba, jak ktos pracuje 15 czy wiecej