Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
Zaczynam przygodę z nowym akwarium, pokusiłem się wrzucić jakieś zdobyczne korzenie i tak wygląda teraz woda którą wlałem wczoraj. W Zoologicznym mówili że mogą tak farbować i nijak nie jestem w stanie zrobić z tego kryształu. Macie jakieś sugestie? Próbuję to filtrować, ale nie wiem czy będzie z tego jakiś efekt. Prosiłbym też o wyrozumiałość, nie jestem profesjonalistą a cały sprzęt dostałem więc traktuję to bardziej jak wyzwanie a nie że zaraz zlecą się trolle i według ich opinii będę zmuszony wyrzucić wszystko do kosza ( ͡° ͜ʖ ͡°) #akwarystyka #akwarium
XNiemcu - Zaczynam przygodę z nowym akwarium, pokusiłem się wrzucić jakieś zdobyczne ...

źródło: comment_1637601710GabL8Uk8pl3pO5PELhiHPS.jpg

Pobierz
  • 13
@XNiemcu: Zostaw to tak jak jest, włącz filtr i nic nie dodawaj. Zmętnienie minie po jakichś dwóch, trzech dniach i nie jest wywołane korzeniami. Od garbników zawartych w korzeniach woda zrobi się lekko „herbaciana”.
Takie zmętnienie jest zupełnie normalne, nie potrzebujesz wydawać hajsu na żadną dodatkową chemię.
Warunki w zbiorniku muszą się same ustabilizować.
@XNiemcu: Typowa sprawa przy zakładaniu akwarium. Woda mętnieje, czasem wysyp glonów... Korzenie lubią barwić wodę, często osadza się na nich śluz. Jak zostawisz to w spokoju to za miesiąc półtora woda będzie kryształ, i wszystko się poukłada, jak zbiornik zacznie żyć. Nic nie przyspieszaj, bo jako początkujący tylko sobie utrudniajsz. Cierpliwości.
Niektóre rodzaje korzeni (np. mangrowe, dębowe czy mopani) będą barwić wodę przez pewien czas. Ba, niektóre nawet w ogóle nie przestaną - tylko z czasem będzie tych związków humusowych coraz mniej. Pomyśl nad zrobieniem z akwarium black water :) tym bardziej, że zbiornik wygląda słabo - mało podłoża i to jałowego, praktycznie brak roślinności. Rozważ opcję BW, można fajne rezultaty uzyskać.

Tutaj opis takich zbiorników: https://trzmielradzi.trzmiel.com.pl/czarne-wody-w-moim-akwarium/