Końcówki drążka kierowniczego to sie nie wymienia parami?
Byłem wczoraj na wymianie oleju ale jak mechanik miał auto na podnośniku to posprawdzał jeszcze pare rzeczy i mówi i mówi, że drążek kierowniczy w prawym kole ma luz i proponuje wymiane 50zł za część + 50zł robota razem 100.
Zgodzilem sie zeby zamowil i przyjade w tygodniu zeby to zrobic ale wczoraj poczytalem na internecie i radzą wymienić odrazu dwa a niektórzy piszą ze trzeba jeszcze zbieżność wtedy ustawic to wyjdzie wtedy 100+100+200? zbieznosc = 400?
@Ksemidesdelos: jak powyżej pisze - prawie zawsze przy wymianie czegokolwiek u dołu ustawia się zbieżność. Może być tak, że mechanikowi się uda wymienić że będzie akceptowanie, bądź nawet dobrze, ale to jest tak naprawdę loteria.
@Ksemidesdelos: ja jak coś w swoich gruzach robię u dołu, to nigdy po robocie nie robię zbieżności. Najpierw mi wymienia co mają wymienić, jeżdżę chwilę i na "czuja" sprawdzam czy trzeba zbieżność. Jeśli będzie bardzo źle to poczujesz to. Wtedy lepiej nie jeździć, bo jeszcze opony zajedziesz.
@Ksemidesdelos: zbieżność warto zrobić, chyba że masz gruza i auta używasz sporadycznie jako dupowozu po mieście. Wtedy na oko. Inaczej obowiązkowo robić. Co do wymiany parami powinno się ale nie trzeba, zwykle gdy jedna koncówka się wybije albo gumka sparcieje to druga będzie w podobnym stanie. W wersji bieda jedna koncówka i ustawienie od starej (albo poziomicą czy sznurkiem). Albo porzadnie czyli obie i zbieżność. Zależy ile chcesz wydać.
zbieżność warto zrobić, chyba że masz gruza i auta używasz sporadycznie jako dupowozu po mieście
@dezerter10: no nie wygląda na gruza ale pewnie dla niektórych to gruz ( ͡°͜ʖ͡°), auto 18 letnie warte kilka tys ale wszystko mam w nim zrobione i jeszcze parę lat pewnie pojeżdze
@Ksemidesdelos: Ty masz sprawdzić tylko zbieżność, a nie ustawiać geometrię. Po wymianie podjedź na stację diagnostyczną i poproś diagnostę, żeby Ci sprawdził na płycie zbieżność, może się uda i będzie ok. I tak, najlepiej jakby Ci wymienił obydwie końcówki, bo prawdopodobnie niedługo ta druga również będzie #!$%@?, lepiej zrobić raz i raz zapłacić za zbieżność. Dobry diagnosta na SKP powinien Ci to zrobić za kilka dych, tam trzeba tylko odkręcić kontrę
mój stary to rasista, nacjonalista, ksenofob, homofob, dewota i entuzjasta teorii spiskowych. a wasz? #mujstary #rodzice #starypijany (bo w sumie alkoholu też nadużywa) #pytanie #gownowpis
Byłem wczoraj na wymianie oleju ale jak mechanik miał auto na podnośniku to posprawdzał jeszcze pare rzeczy i mówi i mówi, że drążek kierowniczy w prawym kole ma luz i proponuje wymiane 50zł za część + 50zł robota razem 100.
Zgodzilem sie zeby zamowil i przyjade w tygodniu zeby to zrobic ale wczoraj poczytalem na internecie i radzą wymienić odrazu dwa a niektórzy piszą ze trzeba jeszcze zbieżność wtedy ustawic to wyjdzie wtedy 100+100+200? zbieznosc = 400?
#motoryzacja #samochody #pytanie
@mamnatopapiery: z google, a ile typowo kosztuje?
BMW drożej bo regulowany tył
Co do wymiany parami powinno się ale nie trzeba, zwykle gdy jedna koncówka się wybije albo gumka sparcieje to druga będzie w podobnym stanie.
W wersji bieda jedna koncówka i ustawienie od starej (albo poziomicą czy sznurkiem). Albo porzadnie czyli obie i zbieżność. Zależy ile chcesz wydać.
@Ksemidesdelos: wymień oba, łatwiej zbieżność ustawić. Poza tym lepiej wymieniać drążki z końcówkami od razu
@dezerter10: no nie wygląda na gruza ale pewnie dla niektórych to gruz ( ͡° ͜ʖ ͡°), auto 18 letnie warte kilka tys ale wszystko mam w nim zrobione i jeszcze parę lat pewnie pojeżdze