Wpis z mikrobloga

#pcmasterrace #gry #ue5

No nie powiem prezentacja UE5 w Matrixie fajna. Osobiście śledząc od jakiegoś czasu jakie możliwości ma UE5 wcale mnie nie dziwi jak to wygląda. (UE jest tez wykorzystywane w przemyśle filmowym przecież). (dlatego też mocno czekam na Stalkera 2, ktory siedzi na UE5)

Jednak chciałbym zwrócić uwagę na pewne elementy, które wzmacniają wizualny realizm Matrixa. Zwróćcie uwagę na generalny styl artystyczny - ma wyglądać realnie. Normalnie w grach w 99% przypadków mamy grafikę w mniejszym lub większym stopniu stylizowaną, nawet jeśli jest bardzo ładna jest stylizowana. Do tego w grach przeważnie mamy nałożone pierdylion filtrów (niektóre można wyłączyć w opcjach gry co zawsze robię) co też daje nam wizualnie efekt, ze mamy odczynienia z grą. No i często mamy w grach oświetlenie, którego np. barwa nie sprzyja realizmowi. Oczywiście są gry, które np. właśnie mają mniej filtrów i oświetlenie miały wyglądać realniej niż inne gry np. kingdom come deliverance z 2018 roku. (choć tam modele postaci kuleją ale to inna sprawa).

Więc tak, UE5 jest cudowny ale duża cześć odbioru czy grafika jest "realistyczna" zależy też właśnie od innych rzeczy a nie samej szczegółowości grafiki.
  • 5
  • Odpowiedz
Moim zdaniem nie wyglada wcale lepiej niż RDR2 :)


@kizimajaro: Trudo jest to porównywać bo masz miasto kontra lasy. To nie są rzeczy jakie można porównywać. Zarówno w kwesti wizualnej jak i wydajnościowej. Miasto jest dużo bardziej zasobozerne.
  • Odpowiedz
@kizimajaro: Dużą częścią tego dema jest to że zostało zrobione w krótkim czasie przez garstkę ludzi korzystając z wbudowanych w UE funkcji, na dodatek masz wszędzie prawdziwe odbicia, oświetlenie jest w dużej mierze dynamiczne a nie wypalone w teksturach w kilkunastu wersjach jak w RDR2 itd.
Są to rzeczy których kompletny laik nie zrozumie i nie doceni
  • Odpowiedz